فرماندار شهرستان اسدآباد از پیشرفت ١٠ درصدی کتابخانه استاندارد این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ 15 March 2016

فرماندار شهرستان اسدآباد از پیشرفت ١٠ درصدی کتابخانه استاندارد این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، "مسعود بکایی" در جلسه کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد اظهار کرد: کتابخانه استاندارد اسدآباد در حال حاضر به عنوان تنها کتابخانه استاندارد استان همدان به شمار می‌آید که در این شهرستان در حال احداث است.

وی با اشاره به زیربنای ٢ هزار و ٢٠٠ مترمربع کتابخانه در زمینی به مساحت ٢ هزار و ۵٠٠ مترمربع عنوان کرد: این پروژه در شهریور سال ٩١ کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن در سال‌جاری آغاز شد که تاکنون در حد شناژ و فنداسیون است.

وی با بیان اینکه برای این میزان پیشرفت فیزیکی تاکنون ٢۵٠ میلیون تومان هزینه شده است، اضافه کرد: علت تاخیر ساخت عملیات اجرایی این پروژه طی شهریور ٩١ تخصیص اعتبارات بوده است.

بکایی در ادامه با اشاره به ساخت طبقه فوقانی کتابخانه عمومی شهید رجایی شهر اسدآباد تصریح کرد: استحکام بنای کتابخانه برای ساخت طبقه فوقانی کتابخانه شهید رجایی پاسخگو نبود که با موافقت شورای اسلامی شهر مقرر شد در قطعه زمینی جنب کتابخانه واقع در پارک شهید رجایی ساختمان جدید ساخته و به کتابخانه برای توسعه الحاق شود.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد هم از تکمیل ساخت کتابخانه چنارسفلی این شهرستان پس از ۶ سال خبر داد و گفت: در حال حاضر تنها تجهیز کتابخانه باقیمانده که از محل تملک دارایی‌ها این کتابخانه تجهیز خواهد شد.

"مهدی مرادیان‌تمجید" تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی شهرستان را بیش از سه هزار نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ٣٧ هزار و ۴٣۶ نسخه کتاب در سطح کتابخانه‌های عمومی اسدآباد وجود دارد که این میزان نسخه کتاب در اوایل سال‌جاری در حدود ٣٢ هزار نسخه بوده است.

وی با اشاره به اینکه تنها کتابخانه عمومی شهر اسدآباد در حال حاضر دارای ١٩ هزار نسخه کتاب و ١۶ هزار و ۵٠٠ عنوان کتاب است، اظهار کرد: در سال گذشته تعداد قفسه‌های کتاب این کتابخانه ۵٠ درصد افزایش یافت.

مرادیان‌تمجید با اشاره به رشد چشمگیر شاخص‌های کتاب و کتابخانه در این شهرستان تصریح کرد: در حال حاضر تمامی کتابخانه‌های اسدآباد به سامانه کتابخانه‌های عمومی متصل هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار