رئیس محیط‌زیست دامغان:
به گزارش تابناک سمنان،رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان دامغان گفت: عاملین شکار ۳ عدد کبک بیش از تعداد معین‌شده در پروانه و شکار غیرمجاز چهار کبوتر وحشی به پرداخت ۳۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.
کد خبر: ۱۹۵۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰ 10 March 2016
روز پنجشنبه 19 آذرماه سال جاری نیروهای یگان محیط‌زیست شهرستان دامغان در استان سمنان حین گشت و کنترل در مناطق آزاد این شهرستان با سه شکارچی در منطقه چشمه‌علی مواجه شدند.

فرامرز اسفندیاری رئیس اداره محیط‌زیست دامغان دراین‌باره اظهار داشت: محیط‌بانان جهت بررسی برخورد قانونی وارد عمل شده و متوجه شدند که شکارچیان مذکور دارای پروانه شکار عادی پرندگان وحشی هستند.

اسفندیاری تصریح کرد: اما محیط‌بانان در بازرسی از وسایل و ادوات شکارچیان متوجه شدند که آن‌ها 12 سه عدد کبک بیش از حداکثر تعداد معین‌شده در پروانه و همچنین چهار عدد کبوتر وحشی را به‌صورت غیرقانونی شکار کرده‌اند.

براساس دستورالعمل صدور پروانه شکار عادی پرندگان وحشی در سال جاری حداکثر تعداد مجاز جهت شکار کبک در هرروز سه عدد می‌باشد و ضمناً کبوتر وحشی نیز شامل گونه‌های قابل شکار در سال جاری نمی‌باشد.

متخلفین پس از تشکیل پرونده و توقیف سه قبضه سلاح شکاری و سایر ادوات شکار جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

متهمین با دستور مقام قضایی یک شبانه‌روز در بازداشت بوده و سپس با قرار وثیقه تا زمان رسیدگی به پرونده آزاد شدند.

متهمین روز سه‌شنبه یک دی 94 مبلغ 6 میلیون و 400 هزار ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط‌زیست ناشی از شکار غیرمجاز سه عدد کبک و چهار کبوتر وحشی را به‌حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه کردند.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری شهرستان دامغان، دادگاه با توجه به صورت‌جلسه تنظیم‌شده از سوی ضابطین دادگستری (نیروهای محیط‌زیست)، دفاعیات بلا وجه متهمین (که اعلام کرده بودند از تعداد معین در پروانه مطلع نبوده‌اند) و سایر محتویات پرونده بزهکاری آنان را محرز و مسلم تشخیص داد.

بنابراین دادگاه با استناد به قانون مجازات اسلامی و قانون شکار و صید هر یک از متهمان را به پرداخت مبلغ ده میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

بدون شک تعامل و همکاری خوب مجموعه حفاظت محیط‌زیست دامغان با دستگاه قضایی در این شهرستان منجر به درک هرچه بیشتر قضات نسبت به اهمیت حفظ محیط‌زیست و درنتیجه برخورد قاطع و محکم با تخلفات محیط‌زیستی شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار