کد خبر: ۱۹۴۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵ 08 March 2016
مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه


تقی کهوریان در دومین جلسه کارگروه تخصصی گلزارشهدای استان گفت: گلزارشهدا ازمکانهای معنوی و ارزشی است و نماد ایثار و مجاهدت بزرگ مردانی است که برای حراست از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی خون خود را نثار کرده اند و امروزساماندهی این مکان ها برای تکریم مقام شهدا امری بسیارشایسته و ضروری است.
وی افزود:در ساماندهی و احداث المانهای احداث شده در این اماکن استفاده از نقش های اسلامی – ایرانی و مصالح با کیفیت باید مورد توجه دست اندرکاران قرار گیرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی در ادامه این جلسه گفت:از مجموع 9287 مزار مطهر شهدای استان تا کنون 7300 مزار معادل 79 درصد ساماندهی شده است که با اختصاص اعتبارات مورد نیاز تا پایان سال آینده سایر مزارها نیز به اتمام می رسد.
مهدی فعال با بیان اینکه در سال جاری از محل اعتبارات دفتر امور روستایی 3 میلیارد و500 میلیون ریال برای ساماندهی مزارشهدای روستایی اختصاص یافته است افزود:تاکنون از مجموع 3248 مزار شهدای روستایی 2000 مزار شهید معادل 62 درصد ساماندهی شده اند که با جذب این اعتبارات تا پایان تیرماه 95 این میزان به 78 درصد افزایش می یابد.
وی ادامه داد:با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی 2 گلزار شهیدان در شهرهای اشنویه و پلدشت برای ثبت درفهرست آثارملّی اقدام شده است که بزودی با اتمام مراحل آن این گلزارها به به عنوان آثار فرهنگی و معنوی در فهرست آثار ملّی به ثبت می رسند.
درادامه این جلسه مشارکت شهرداریهای استان درساماندهی گلزارهای شهری به میزان یک سوم اعتبارات مورد نیاز، تکمیل 2 مرکز فرهنگی و جایگاه مراسمات واقع در باغ رضوان ارومیه و نقده نیز تصویب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار