جمشید درستکار مقدم:
بنده به لحاظ طیف بندی های سیاسی به نوعی بی طرف هستم و عقیده دارم که استفاده از پتانسیل های فکری ، عقیده ای و اجرایی تمام احزاب و گروه ها در جهت توسعه هر چه بیشتر ایران اسلامی لازم و ضروری هستند .
کد خبر: ۱۸۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱ 22 February 2016
تابناک آذربایجان غربی مصاحبه ای با یکی از کاندیداهای مستقل آقای جمشید درستکار مقدم انجام داده است که تقدیم خوانندگان سایت می نماییم: 
سوال اول: جناب آقای مهندس جمشید درستکار مقدم ، با تشکر از وقتی که در اختیار ما گذاشتید، لطفا خلاصه ای از سوابق کاری خودتون رو جهت آشنایی مخاطبان بفرمایید.

بنده به عنوان فرد اجرایی در پروژه های گازرسانی استان های آذربایجان غربی و شرقی از سال ۱۳۷۰ تاکنون مشغول انجام وظیفه بوده و هستم . اغلب اموراتی که در آنها مشغول فعالیت (اجرایی ، نظارتی و مدیریتی ) بوده ام در حیطه موارد عملیاتی و داشتن ارتباط تنگاتنگبا مردم بوده اند که از آن جمله می توان به مواردی چون موضوعات ذیل اشاره داشت :

-رادیوگراف پروژه های گازرسانی استان های همدان ، گیلان و مازندران

-مفسر فیلم های رادیوگرافی پروژه های گازرسانی استان های اردبیل و آذربایجان شرقی از سال ۱۳۷۰ تا سال ۱۳۷۸ و برای آذربایجان غربی از سال ۱۳۷۰ تا کنون

-ناظر پروژه های گازرسانی شهر تبریز

-ناظر پروژه های گازرسانی شهرهای خوی و سلماس

-نظارت و مدیریت پروژه های گازرسانی شهر ارومیه به طول ۱۴۲۰ کیلومتر

-نظارت و مدیریت پروژه ی تقویت شبکه گازرسانی شهر ارومیه

-نظارت و مدیریت پروژه گازرسانی به روستاهای شهرستان ارومیه

-نظارت و مدیریت پروژه ی خط انتقال گاز شهرهای سیلوانا و سرو

-نظارت و مدیریت پروژه ی گازرسانی شهر سیلوانا و روستای راژان

-نظارت و مدیریت پروژه ی ایستگاه دوم CGS ارومیه

-مدیرعامل شرکت صنعت نفت آذربایجان

-عضو کمسیون حفاری شهرداری


سوال دوم -هدفتون از ثبت نام برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی در این دوره چی هست؟

با عنایت به تجربه ی ۲۵ ساله در پروژه های اجرایی و داشتن ارتباط مستقیم با مردم و شناخت کافی از چالش ها و فرصت ها و نیز نقاط ضعف و قوت شهر و روستا به خصوص در شهر ارومیه و حومه ی آن و اطمینان از داشتن توان و تخصص برای خدمت به مردم عزیز در عرصه های گوناگون و در نهایت فقط صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی و تحول بخشیدن به بخش های کشاورزی و صنعتی و نیز اقدام به توسعه ی اشتغال جوانان و کسب و کار ، وارد عرصه سیاسی شدم .

سوال سوم-در صورت انتخاب شدن به عنوان نماینده مردم چه برنامه ی برای حضور در مجلس خواهید داشت؟

برنامه هایی به صورت کلی و فشرده (شاید تیتر وار) در زمینه های اختصاصی مثل کشاورزی ، فرهنگی ، اجتماعی ، اشتغال ، مرزنشینی ، منطقه آزاد تجاری ، کاهش تعرفه گاز و برق و ... بر مبنای سالها تحقیق و مشاهده علمی و عملی در این زمینه ها تدوین و آماده شده اند که من به صورت خلاصه خدمت شما عرض می کنم :

-ملی کردن پروژه احیای دریاچه ارومیه

-ارائه طرح در خصوص اصلاح قوانین مالیاتی در راستای منافع عمومی

-ارائه طرح در خصوص افزایش رفاه اقشار مردم و افزایش امنیت شغلی نیروهای قراردادی و فصلی سازمان های دولتی

-تلاش در جهت بهبود وضعیت اشتغال و ورزش جوانان

-توجه به مرزنشینان و توسعه بازارچه های مرزی و تبدیل ارومیه به منطقه آزاد به لحاظ تجاری

-حمایت از تولید داخلی با منطقی نمودن هزینه های انرژی

-افزایش صادرات محصولات کشاورزی به خارج از کشور

-افزایش عمران روستاها و خدمات درمانی کشاورزان ، روستایان و بانوان خانه دار

-بهبود بهداشت و درمان و حمایت از معلولان و توسعه ی پوشش های خدمات تامین اجتماعی

-رفع موانع خدمات رسانی و تغییر اقلیم بندی ارومیه جهت کاهش هزینه های گاز و برق

-شناسنامه دار کردن ساخت و سازهای غیرمجاز شهری و روستایی

-کمک در جهت تبدیل وام ازدواج به هدیه ازدواج

-ارائه طرح در خصوص افزایش حمایت های دولت از هیئت های مذهبی

-ارتقاء جایگاه خادمین حمل و نقل داخل شهری و برون شهری (رانندگان محترم تاکسی ، اتوبوس ، وانت بار و ...) و کمک در جهت حل مشکلات بیمه ای و بازنشستگی

-حفظ وحدت و همدلی بین اقوام و احترام به قومیت ها


سوال چهارم-به نظر شما شاخص های برتر یک نماینده مجلس چه می تواند باشد؟

صداقت و جسارت در گفتار و عمل ، شهامت و شجاعت ، پیگیر امورات مردم بودن ، داشتن ایمان و امانت داری ، حافظ رای مردم ، عمل به تعهد و به مردم تعلق داشتن شاید از برترین شاخص های یک نماینده و خادم ملت خواهد بود .


سوال پنجم-شما در کدام یک از طیف های سیاسی کشور می گنجید ؟ با توجه به جریان های سیاسی کشور ، شما به کدام یک از گروهها خودتونو نزدیک میدانید و آیا وجود جریان های سیاسی در کشور لازم هست یا خیر؟

بنده به لحاظ طیف بندی های سیاسی به نوعی بی طرف هستم و عقیده دارم که استفاده از پتانسیل های فکری ، عقیده ای و اجرایی تمام احزاب و گروه ها در جهت توسعه هر چه بیشتر ایران اسلامی لازم و ضروری هستند . همچنین وجود این احزاب و گروه ها به نوعی سبب شکل گیری یک رقابت سالم در جهت ارائه هرچه بهتر توانمندی های هر حزب و گروه به صورت جداگانه می شود ؛ ولیکن به دور از هر نوع تعصب گروهی ، تحقق آرمان های انقلاب اسلامی را منوط به اجرای فرامین و فرمایشات رهبری معظم می بینم .


سوال ششم-از مهمترین مشکلات کشور بیکاری و رکود اقتصادی هست، شما چه برنامه ی در این زمینه دارید؟

یکی از دغدغه های جوانان ما ، مسئله نداشتن امنیت شغلی هست . اینکه جوان ما بعد از چند ماه کار در یک واحد تولیدی یا خدماتی توسط عوامل مختلف مجبور به ترک آن شغل میشود و البته این عوامل در شرایطی باعث بیکاری جوان ما می شوند که او صرفا در ازای دریافت مبلغی خیلی کمتر از مبلغ میانگین درآمد یک خانواده با درآمد متوسط در آن واحد مشغول به کار بوده است . انشاالله یکی از برنامه های اصلی بنده ارائه طرحی جامع در خصوص تثبیت شغل های موجود خواهد بود که در ادامه آن به بحث توسعه ی بنگاه های زودبازده و دیربازده به جهت افزایش اشتغال و عبور از رکود اقتصادی خواهیم پرداخت .


سوال هفتم-در رابطه با مشکلات فرهنگی چه برنامه هایی دارید؟

متأسفانه در شرایط کنونی ، به دلیل هجمه های فرهنگی که از سوی غرب به کشور می شود ، فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی رو به فراموشی گذارده است . فرهنگی که پشتوانه تاریخی بسیار بلندی را دارد و پیشینه علمی و اجتماعی آن یک افتخار ملی محسوب میشود . یکی از ابزاری که در این بین میتواند کارساز واقع شود ، مسئله سینما و رسانه هست که بایستی با رویکردی حرفه ای تر و کارشناسانه تر ، مشکلات رفتاری و اجتماعی مردم را بشناسد و در جهت کاهش آن مشکلات محصولات با محتوا و غنی و در عین حال جذاب به لحاظ مخاطب مداری را عرضه دارد . برای این مهم ، برنامه ای را در نظر داریم که با توجه به مرزی بودن شهر ارومیه با چند کشور همسایه ، اهمیت اجرای آن به مراتب بالاتر خواهد بود و در آن تلاش خواهیم کرد تا در ابتدا با کاهش سطح بیکاری ، بهترین تفریح را که همان کار برای یک فرد بیکار می تواند باشد را فرآهم آوریم و در ادامه با توسعه ی مراکز تفریحی و گردشگری ، ضمن جذب گردشگر از سایر نقاط به خطه ی آذربایجان و ارومیه ، سبب افزایش هرچند نسبی سطح رفاه رفاه اجتماعی و کاهش معضلات فرهنگی باشیم .


ضمن تشکر مجدد از وقتی که در اختیار ما قرار دادید، در آخر اگر مطلب خاصی هست در خدمتیم

بنده هم ضمن داشتن آرزوی توفیق برای شما و همکاران محترم در بحث خبرگزاری ، امیدوارم تا مردم همیشه در صحنه ایران و شاید در این بحث و مصاحبه ویژه تر ، مردم عزیز و شهیدپرور ارومیه ، بیش از پیش در انتخاباتی که در پیش رو داریم شرکت کنند و ضمن مأیوس کردن دشمان ایران اسلامی ، با انتخاب آگاه و مدبرانه خود افرادی لایق و در خور شأن و منزلت خودشان را راهی مجلس نمایند تا حقی از ایشان پایمال نگردد ، انشاالله .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار