مدیر گمرک رازی گفت: ۳۰۰ هزار نفر مسافر امسال از طریق گمرک رازی خوی تردد کردند.
کد خبر: ۱۷۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴ 09 February 2016
مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه



ایرج قاسم خانی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۵۷ هزار نفر مسافر از طریق این واحد گمرکی به کشور وارد شده اند که از این تعداد ۱۱۵ هزار نفر ایرانی و ۴۲ هزار نفر خارجی بوده اند.
وی اظهار کرد: در این مدت تعداد ۱۴۹ هزار نفر از طریق گمرک رازی از کشور خارج شده اند که از این تعداد ۱۱۷ هزار نفر مسافر ایرانی و ۳۱ هزار نفر نیز مسافر خارجی بوده اند.
مدیر گمرک رازی بیان کرد: آمار ورود و خروج مسافر از طریق مرز رازی در این مدت نسبت به مشابه سال گذشته ۱۰ هزار نفر و حدود چهار درصد کاهش یافته است.
گمرک مرزی رازی در ۷۵ کیلومتری شهرستان خوی و در مرز ایران با کشور ترکیه قرار دارد که در سال ۱۳۵۱ به عنوان گمرک مرزی ریلی مجاز تعیین و محل صادرات و واردات کالا و همچنین محل تردد مسافران به شمار می رود.
گمرک مرزی رازی که مرز مقابل کاپی کوی ترکیه محسوب می شود، تا سال ۱۳۷۵ زیر نظر گمرکات آذربایجان شرقی اداره می شد ولی پس از آن از گمرکات این استان جدا شده و زیر نظر گمرک ارومیه قرار گرفت.
فعالان اقتصادی از طریق گمرک ترانزیتی و بازارچه مرزی رازی با استفاده از کارت مرزنشینی نسبت به مبادلات کالا اقدام می کنند.
سلالانه حدود ۵۰۰ هزار نفر از این دروازه مرزی تردد می کنند.

مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار