مهاباد – تابناک ارومیه-ایرنا - به مناسبت آغاز سال جدید نمایشگاهی با عنوان آداب و رسوم و فرهنگ و سنن کردی عصر روز جمعه در تالار وحدت مجتمع فرهنگی، هنری شهرداری مهاباد گشایش یافت.
کد خبر: ۱۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶ 28 March 2015

رییس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مهاباد در آیین گشایش این نمایشگاه که با عنوان ' هه وارگه ' دایر شده است گفت: این نمایشگاه با همکاری شهرداری و شورای اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از تشکل های مردمی و با هدف آشنایی مردم بویژه گردشگران و مسافران نوروزی با فرهنگ و سنن مناطق کردنشین ایران ایجاد شده است.

آرش شهابی افزود: در این نمایشگاه که در قالب 10 غرفه و در فضایی به وسعت یک هزار مترمربع دایر شده است زندگی مردم کرد مناطق مختلف شمال غرب کشور در زمینه های مختلف و به شکل هنرمندانه ای به نمایش درآمده است.

وی اضافه کرد: نمایشگاه آداب و سنن کردی در قالب غرفه های غذا، لباس، گیاهان دارویی، آلات موسیقی، وسایل و ادوات کشاورزی، محیط زیست، وسایل معیشتی و آداب و رسوم در معرض دید عموم قرار گرفته است.

در این نمایشگاه همچنین با نصب سیاه چادرهایی که حاوی انواع ادوات کشاورزی، دامی و معیشتی است مردم با زندگی عشایر کرد این منطقه نیز آشنا می شوند.

در حاشیه این نمایشگاه بیش از دو هزار جلد کتاب با عنوان های مختلف که نوشته و ترجمه نویسندگان کرد در موضوع های مختلف بویژه مناطق کردنشین است در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

این نمایشگاه تا 12 فروردین ماه برای بازدید عموم دایر است.

با توجه به گردشگرپذیر بودن مهاباد دایر شدن این نمایشگاه که در روز نخست با استقبال زیادی از سوی مردم مواجه شد می تواند نقش مهمی در آشنایی آنان به آداب و رسوم و زندگی مردم مناطق کردنشین داشته باشد.

شهرستان مهاباد در ایام تعطیلات نوروزی سال گذشته پذیرای بیش از یکصد هزار گردشگر از اقصی نقاط کشور بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار