بخشدار مرکزی بیله سوار مغان از حل مشکلات شرکت تعاونی مرزنشینان این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۶۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹ 21 January 2016

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، علی خسروی روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات شرکت تعاونی مرزنشینان بر لزوم احصای آمار دقیق جمعیت مرزنشینان این شهرستان تاکید کرد.
او افزود: اطلاع رسانی شفافی به طور مستقیم به افراد مرزنشین که ثبت نام کرده اند در زمینه عدم صدور کارت ها نشده و این افراد مجبورند برای پیگیری صدور کارت خود به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و گاهی برخی خانوار ها از دریافت کارت خود ناامید شده اند.
خسروی با بیان اینکه دولت برنامه ها و طرح های مهمی برای افزایش درآمد و بهبود وضع معیشت مرزنشینان در دست اقدام دارد گفت: کارت مرزنشینی می تواند در تامین بخشی از مصارف معیشتی و نیازمندی های مرزنشینان نقش اساسی ایفا کند.
وی افزود: از طریق اداره صنعت ، معدن و تجارت و مدیران عامل شرکت تعاونی مرزنشینان به اهالی اطلاع رسانی شود تا افراد نسبت به تمدید کارت مرزنشینی خود اقدام نمایند.
بخشدار مرکزی طولانی شدن روند این طرح را خود سبب بروز مشکل دانست و اظهار کرد: فوت سرپرست ، تغییرات تاهل و برخی از موارد در جمعیت رخ داده که این خود اعتبار این کارت ها را تحت شعاع قرار داده است.
وی از مسوولان اداره صنعت ، معدن و تجارت این شهرستان خواست دلیل عدم صدور کارت مرزنشینانی که در سال های 93 و 94 ثبت نام کرده اند ولی به هر نحوی کارت مرزنشینی دریافت نکرده اند را اعلام کنند.
وی ادامه داد: دریافت هزینه بابت توزیع و فعال سازی دوباره و عدم توجیه شهروندان در زمینه کاربرد این کارت ها موجب بروز مشکلاتی برای عده ای از مردم شده و برخی به دلیل ناتوانی اقتصادی قادر به پرداخت هزینه آن نیستند که باید از طریق اداره صنعت ، معدن و تجارت بررسی شود.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار