معاون عمرانی استاندار همدان با اعلام اینکه انگیزه ساخت و ساز غیرمجاز در باغات همدان بالاست،گفت: برخورد با متخلفان در اولویت دستگاه‌های اجرایی بوده و دانه درشت و افراد معمولی هم نمی شناسد.
کد خبر: ۱۶۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸ 16 January 2016

معاون عمرانی استاندار همدان با اعلام اینکه انگیزه ساخت و ساز غیرمجاز در باغات همدان بالاست،گفت: برخورد با متخلفان در اولویت دستگاه‌های اجرایی بوده و دانه درشت و افراد معمولی هم نمی شناسد.

به گزارش تسنیم، محمود رضا عراقی،درباره ساخت و ساز در باغات استان همدان اظهار داشت: باغاتی که در محدوده شهر همدان هستند امکان ساخت براساس ماده 14 با ضوابط خاص هستند.

وی با اشاره به اینکه مالکان باغات می‌توانند براساس این ماده قانونی 10 درصد مساحت باغات را تا دو طبقه احداث کنند، گفت: ساخت و ساز در این باغات با محدودیت‌هایی مواجه بوده و تنها در حدی اجازه ساخت داده می‌شود که باغ حفظ شود.

عراقی درباره ساخت و ساز در باغات خارج از محدوده بیان کرد: سال‌های گذشته در بلوار ارم ساخت و سازهایی صورت گرفته است ولی پس از آن این بخش از شهر به مساحت 1هزار و 600هکتار از محدوده خارج شد تا حفظ شود چراکه در باغات خارج از محدوده اجازه ساخت و ساز داده نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه مجوز ساخت و ساز در باغات خارج از محدوده صادر نمی‌شود، عنوان کرد: البته اجازه ساخت در حد اتاق کارگری نهایت 50 مترمربع در باغات خارج از محدوده داده می‌شود که مردم وسایل و تجهیزات موردنیاز برای نگهداری باغ را در آن نگهداری کنند.

معاون عمرانی استاندار همدان با تاکید براینکه هیچ دستگاهی متعهد به تامین زیرساخت باغات در خارج از محدوده نیست، اظهار داشت: ساخت و ساز غیرمجاز در داخل و خارج از محدوده باید توسط دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری، منابع طبیعی، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی کنترل و برخورد شود.

وی با تصریح بر اینکه در گذشته اتفاقاتی در باغات استان همدان افتاده و ساخت و سازهایی صورت گرفته است، عنوان کرد: اما از دو سال گذشته رویکرد در این زمینه تغییر کرده و به شدت ساخت و سازهای غیرمجاز پیگیری شده و با آن برخورد می‌شود.

عراقی با اشاره به اینکه دستگاه‌های متولی و دادگستری در استان همدان با این مسئله برخورد جدی دارند، تاکید کرد: برخورد با متخلفان ساخت و ساز در باغات همدان دانه درشت یا فرد معمولی نمی‌شناسد و همه در برابر قانون برابر هستند.

وی با اعلام اینکه انگیزه برای ساخت و ساز غیرمجاز در باغات استان همدان بسیار است، گفت: منطقه حیدره وضعیت خوبی نداشت ولی ساخت و سازهای غیرمجاز کنترل شد.

معاون استاندار همدان بیان کرد: چندین تیر برق در منطقه حیدره ایجاد شده بود در صورتی که نباید به این مناطق برق داده می‌شد ولی متاسفانه یکی از مدیران امور برق همدان مجوز این اقدام را صادر کرده بود که البته با وی نیز برخورد شد.

عراقی با اشاره به اینکه دادستان همدان به‌طور ویژه منطقه حیدره همدان را رصد می‌کند، تصریح کرد: در گذشته نظارت بر این منطقه کمتر شده بود و برخی افراد که دستی بر آتش داشتند در این مناطق زمین خریداری کردند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار