امامان جمعه کشور:
امامان جمعه کشور اقدام دولت عربستان در اعدام شیخ نمرباقرالنمر و به شهادت رساندن وی را محکوم کردند.؛؛؛ امام جمعه ایلام گفت: رژیم آل سعود کانون فتنه انگیزی در قلب جهان اسلام و عامل اصلی کشتار و جنایت علیه مردم در کشورهای اسلامی منطقه از جمله سوریه، یمن و عراق است.
کد خبر: ۱۶۰۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱ 08 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، امامان جمعه کشور با محکوم کردن اقدام دولت عربستان در اعدام شیخ نمرباقرالنمر و به شهادت رساندن وی، اعلام کردند: حمله به سفارت عربستان نیز در اصل کار درستی نبود.
تشریح اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که در روز هفتم اسفندماه برگزار می شود و تاکید بر حضور حداکثری مردم در این انتخابات به عنوان تجلی حضور مردم در صحنه و پاسخ قاطعانه به بدخواهان نظام از دیگر مواردی بود که امامان جمعه کشور یادآور شدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: رژیم آل سعود کانون فتنه انگیزی در قلب جهان اسلام و عامل اصلی کشتار و جنایت علیه مردم در کشورهای اسلامی منطقه از جمله سوریه، یمن و عراق است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار کرد: رژیمی که نطفه وجود آن تلفیقی از قدرت و غرور آل سعود و تفکر سیاه وهابیت است با کشتار مسلمانان منطقه به عامل تفرقه و اختلاف در امت اسلامی و آلت دست دشمنان اسلام تبدیل شده است.
خطیب جمعه ایلام با محکومیت شدید اعدام آیت نمر باقر النمر توسط رژیم آل سعود تاکید کرد: این اقدام وحشیانه آل سعود موجی از نفرت و تنفر در سراسر جهان بویژه جهان اسلام ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: اصل حمله به سفارت عربستان درست نبود.
حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با محکوم کردن جنایات عربستان تاکید کرد: هرچند این اتفاق در بسیاری از کشورهای جهان رخ می دهد و دولت ها مداخله و از تعرض به سفارتخانه ها جلوگیری می کنند.
خطیب جمعه شهرکرد با محکوم کردن اعدام آیت الله نمر باقر النمر تاکید کرد: این عالم مجاهد و ربانی نه مبارزه زیرزمینی داشت و نه مبارزات مسلحانه، بلکه با شجاعت فریاد عدالت و حق طلبی را سر داده بود اما عربستان که نوکر آمریکاست، ظالمانه و وحشیانه اقدام به اعدام این روحانی مجاهد کرد.

امام جمعه مشهد هم گفت: بالا رفتن از دیوار سفارت و تجاوز فیزیکی وعلنی به سفارتخانه ها، تجاوز به حوزه مسئولیت نظام است
آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد با اشاره به شهادت آیت الله شیخ نمر و حواث به وقوع پیوسته در سفارت و کنسولگری عربستان در ایران افزود: در حوادث اخیر دولت شیطانی عربستان بهانه جویی کرد و خود در درون سفارت خود آتش افروخت.
وی فزود: آنها آتش سوزی در سفارت را بهانه کردند تا با ایران قطع ارتباط کنند اما بدانند که قطع رابطه دشمنان خدا با ما موجب افتخار است.
امام جمعه مشهد گفت: مردم نباید به دشمن میدان بدهند و اصولا در جمهوری اسلامی حمله به سفارتخانه و خانه ای که در سایه امنیت نظام تشکیل شده برخلاق مصالح نظام جمهوری اسلامی است.
وی افزود: خشم انقلابی هم باید با بصیرت ارایه و نمایش داده شود و امیدوارم این مساله برای همیشه در جمهوری اسلامی پایان یابد.

امام جمعه موقت کرمان حمله به سفارت عربستان را اقدامی نادرست دانست و گفت : زمانی که کشوری عهده دار تامین امنیت سفارتخانه ای می شود دیگر تعرض به آن اقدامی غیرقابل قبول است.
حجت الاسلام محمد قاسمی زاده در خطبه های نماز جمعه کرمان به شهادت آیت الله شیخ نمر باقر النمر توسط آل سعود اشاره کرد و افزود: هدف دشمن از شهادت این عالم بزگوار این بود که نمی خواستند در گوشه ای از دنیا یک سید حسن نصرالله دیگری پا بگیرد زیرا آنها می دانستند اگر این اتفاق بیفتد دیگر کنترلش امکان پذیر نیست.
وی بیان کرد: تعرض به سفارت عربستان در تهران و قطع روابط میان دو کشور از فشار روحی و روانی که بر عربستان به دلیل اعدام شیخ نمر وجود داشت، کاست.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: حضور حداکثری مردم در انتحابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، مشت محکمی بر دهان استکبار و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران است.
حجت الاسلام محسن مشرفی در خطبه های نمازجمعه بیرجند افزود: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب در بحث انتخابات رعایت حق الناس در ابعاد مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است که مسئولان امر باید به این مهم توجه داشته باشند.
وی ادامه داد: آنچه رهبری از مردم فهیم، بردبار و بصیر ایران انتظار دارند حضور حداکثری در انتخابات هفتم اسفند ماه امسال برای ناامید کردن دشمنان نظام و انقلاب است.
وی به شهادت شیخ نمر از عالمای شیعه عربستان نیز اشاره کرد و گفت: اعدام این عالم برجسته، نتیجه نابخردی و جاهلت سران رژیم صعودی و هم پیمانانشان استکبار جهانی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت: آل سعود با به شهادت رساندن شیخ نمر، نابودی خود را تثبیت کرد.
آیت الله نور الله طبرسی در خطبه های این هفته نماز جمعه ساری با محکوم کردن اقدام آل سعود در به شهادت رساندن روحانی مبارز، شیخ نمر از این شهید به عنوان روحانی مبارز و علاقه مند به انقلاب اسلامی ایران یاد کرد و افزود: همه دنیا به شهادت رساندن وی را محکوم کرده و این عمل ننگین آل سعود را ابلهانه توصیف کردند.
وی با بیان اینکه شیعه و شهادت با هم عجین شده اند، گفت: اینگونه اقدامات سخیفانه آل سعود و امثال آن، درخت تنومند تشیع را بارورتر می کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: عربستانی ها با تفرقه افکنی و فتنه گری آلت دست صهیونیست ها و آمریکایی ها شده اند و متاسفانه برخی کشورهای اسلامی نیز نسنجیده دنباله رو آنها هستند.
آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یزد با اظهار تاسف از صدور بیانیه توسط آمریکایی ها مبنی بر اینکه ایران در منطقه تحریک کننده یا ناامن کننده است، تصریح کرد: داعش، ترکیه، عربستان، قطر و امارات به حکومت و مردم سوریه چه کار دارند و این فتنه ها را چه کسی انجام داده است، عربستان 270 میلیارد دلار صرف چنین مسائلی کرده است.

امام جمعه موقت سنندج گفت: حکام مرتجع آل سعود برای خوشنودی اربابان اسرائیلی و آمریکایی خود دست به کشتار مسلمانان می زنند و در حقیقت حکام سعودی سرسپرده استکبار و خائن الحرمین هستند.
ماموستا سید احسن حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج با محکوم کردن جنایات رژِیم آل سعود در منطقه و به شهادت رساندن آیت الله شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان افزود: قتل و کشتار مسلمانان چیزی جز رسوایی را برای حکام سعودی به ارمغان نخواهد آورد.
وی افزود: رژِیم آل سعود سرسپرده رژِیم صهیونیستی و آمریکای مستکبر است و برای خوشنودی اربابان خود دست به انواع جنایات ضد انسانی و ضد اسلامی می زند.
امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: کشتار مردم بی دفاع یمن، کمک تسلیحاتی و مالی به ارتش جنایتکار نیجریه، حمایت از گروه های تروریستی در عراق و سوریه و به شهادت رساندن عالمی مجاهد و آزادی خواه همچون آیت الله نمر از جمله جنایت هایی است که رژیم آل سعود برای خوش خدمتی به اربابان خود انجام داده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: باید خط و خط گرایی در انتخابات اسفند امسال شکسته شود و فقط عقل و ایمان در رای دادن مد نظر قرار گیرد.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان افزود: در انتخابات نباید خط و خط گرایی مطرح باشد بلکه باید به نامزدهای سالم و توانمند رای بدهیم.
وی تاکید کرد: اگر به کسی که بدانیم اصلح نیست رای دهیم به جامعه خود خیانت کرده ایم.
امام جمعه اصفهان شرکت در انتخابات را یک عبادت و خدمت به جامعه اسلامی دانست و گفت: در انتخابات باید مانند همیشه مواظب فتنه و فتنه گر باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اعدام رهبر شیعیان عربستان را توسط حکومت آل سعود محکوم کرد و گفت: نام آیت الله شیخ نمر باقر النمر برای همیشه در تاریخ زنده خواهد ماند.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار کرد: باید به آل سعود گفت که با ادامه این کارها، سرعت سقوط خود را بیشتر خواهید کرد.
وی افزود: آل سعود حتی از جنازه شیخ نمر نیز می ترسیدند و آن را تحویل ندادند چون به طور قطع بارگاه وی به مرکزی برای جوانان روشنگر تبدیل می شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک رفتار و موضع گیری های آل سعود علیه جمهوری اسلامی ایران را بسیار کودکانه دانست و گفت: این رژیم به جای اینکه پاسخگوی دنیای اسلام باشد از ایران طلبکار شده است.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: شهادت مظلومانه آیت الله شیخ نمر باقر النمر و جمعی از بزرگان و عالمان تشیع در عربستان از جنایات بارز آل سعود است.
وی اضافه کرد: آل سعود همانند حجاج بن یوسف عمل کرد و شیخ نمر عالم بزرگ و مجاهد فی سبیل الله را گردن زد و برگی دیگر بر جنایات خود افزود.
وی بیان کرد: آتش زدن سفارت عربستان در ایران مشخص نیست که اقدامی جاهلانه یا عالمانه بوده، آیا قصدی در کار بوده یا نبوده، آیا خود آل سعود در این قضیه نقش داشته، به هر جهت واقعیت روشن نیست و به طور حتم دستگاه های امنیتی و قضایی پیگیری می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: شهادت آیت الله نمر باقر النمر فاجعه بزرگی برای جهان اسلام است.
آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز در محل مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر بیان کرد: آزادی بیان یکی از حقوق مسلم هر کسی است که آل سعود به این بهانه شیخ نمر را به شهادت رساند.
وی بیان کرد: آل سعود با این اقدام در واقع به دنبال قطع رابطه با ایران بود و ما باید هوشیارتر از همیشه مراقب ترفندها و حیله های آل سعود باشیم چون ممکن است نقشه های شوم دیگری در سر داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی افزود: انتخابات نعمتی است که مردم و دولت باید قدر این نعمت بزرگ را بدانند

امام جمعه موقت گرگان مرکز استان گلستان گفت: اعدام شیخ نمر توسط دولت سعودی برای مسلمانان دنیا بسیار دردناک است بویژه آنکه جرم این عالم دینی سردادن فریاد حق طلبانه در برابر جنایات دشمنان اسلام بود.
حجت الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه های نماز جمعه امروز گرگان با محکوم کردن اعدام شیخ نمر و جنایات دیگر حکومت آل سعود در کشورهای اسلامی گفت: سرنوشت رضا شاه در ایران و صدام در عراق برای حکام آل سعود دور از انتظار نیست.
وی افزود: امروز سران حکومت عربستان با نوکری آمریکا و همدستانش مامور خراب کردن مسجد و محراب شده اند، آن ها خیال می کنند با کشتن انسان های مدعی حق می توانند محیط را برای خودشان امن کنند ولی اشتباه می کنند.

امام جمعه موقت رشت گفت: با جنایتی که آل سعود در به شهادت رساندن آیت الله نمر انجام دادند، دیری نخواهد پایید که طومار این رژیم برچیده شود.
حجت الاسلام اسماعیل پوررضا در خطبه های این هفته نمازجمعه رشت افزود: جنایت آل سعود به اوج خود رسیده و این رژیم با شهادت شیخ نمر باقر النمر، امت اسلام را داغدار کرده است به گونه ای که مسلمانان در عربستان و دیگر کشورها فریاد برآورده اند.
وی ادامه داد: خاندان وهابی آل سعود بیش از 50 سال است زیر نظر دولت انگلیس سیاست های پنهان خود را انجام می دهند و امروز هم مبارزه ای از نوع آمریکایی را آغاز کرده و با پول های نفتی می خواهند مسلمین را از اسلام منحرف کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: عواقب و پیامدهای اعدام شیخ نمر باقر النمر برای حکومت عربستان و آل سعود بسیار سنگین خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد اظهار کرد: پیامدهای اعدام شیخ نمر به زودی گریبان تخت و تاج پادشاهی آل سعود را می گیرد و زمینه نابودی این حکومت را مهیا خواهد کرد.
وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و گرایش کشورهای اسلامی به سوی ایران، عربستان و آل سعود اقدامات زیادی را برای رقابت با ایران هزینه کرد.
خطیب جمعه خرم آباد افزود: آل سعود پس از اینکه دیدند در این عرصه شکست خوردند، برای عقده گشایی خود، سیاست رقابت را به ضدیت با جمهوری اسلامی ایران تغییر دادند./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار