مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از رسیدگی به 4 پرونده قاچاق در خوی خبر داد و گفت: قاچاقچیان به پرداخت 913 میلیون ریال محکوم شدند.
کد خبر: ۱۵۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲ 08 January 2016

محمد اقوامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: تعزیرات حکومتی استان طی دو روز گذشته اقدام به رسیدگی به چهار پرونده قاچاق کرده که این پرونده‌های قاچاق در شهرستان‌ خوی مورد رسیدگی قرار گرفته شده است.

وی به میزان محکومیت پرونده‌های قاچاق رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی شهرستان خوی طبق گزارش رئیس شعبه ویژه رسیدگی به تعزیرات حکومتی خوی متهمان پرونده‌های قاچاق به پرداخت مبلغ 913 میلیون ریال محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی در تشریح یکی از پرونده‌های رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی خوی، گفت: این پرونده قاچاق مربوط به قاچاق گوشت منجمد خارجی بوده که توسط مأموران انتظامی خوی کشف و ضبط شد.

این مسئول تصریح کرد: در پی کسب خبری مبنی بر ورود کالای فاقد مجوز از طریق بیراهه به شهرهای مرزی کشور موضوع در دستور کار مأموران انتظامی خوی قرار گرفت.

اقوامی افزود: مأموران ایست بازرسی ایواغلی در بازرسی از خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شده و در بازرسی از این خودرو مقدار یک هزار و 135 کیلوگرم گوشت منجمد خارجی را کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد: مأموران انتظامی شهرستان خوی در این رابطه اقدام به تشکیل یک پرونده مقدماتی کرده و پرونده قاچاق را جهت سیر مراحل قانونی بعدی با اعلام جرم گمرک به تعزیرات حکومتی خوی ارجاع شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی میزان محکومیت این پرونده قاچاق را بنا بر اعلام رئیس شعبه تعزیرات حکومتی خوی متهم این پرونده قاچاق علاوه بر ضبط کالا به پرداخت 175 میلیون و 156 هزار و 864 ریال محکوم شد.

این مسئول در خصوص دومین پرونده قاچاق رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی شهرستان خوی، گفت: این پرونده قاچاق مربوط به قاچاق مقادیری پارچه و رو مبلی خارجی است.

اقوامی تصریح کرد: این پرونده قاچاق در پی کسب اخبار واصله مبنی بر ورود کالاهای فاقد مجوز از طریق بیراهه به شهرهای عمقی از طریق شهرستان خوی کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: مأموران انتظامی خوی در بازرسی از خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو مشکوک شده و در بازرسی از این خودرو مقادیری پارچه رو مبلی و البسه خارجی کشف و پس از سیر مراحل قانونی با شکایت و اعلام جرم گمرک به تعزیرات حکومتی خوی ارجاع کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بنا بر گزارش رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم متهم این پرونده علاوه بر ضبط کالا به پرداخت 208 میلیون و 581 هزار و 208 ریال محکوم شد.

این مسئول در تشریح سومین پرونده قاچاق رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی شهرستان خوی گفت: این پرونده قاچاق مربوط به قاچاق مقادیری انواع کالاهای خوراکی همچون، آووکادو، شکلات صبحانه و بیسکویت است.

اقوامی ادامه داد: این پرونده قاچاق نیز توسط مأموران انتظامی خوی در حین بازرسی از خودروهای عبوری از یک دستگاه خودروی سواری کشف و ضبط شده است.

وی تصریح کرد: مأموران انتظامی در حین بازرسی از خودروهای به یک دستگاه خودرو مشکوک شده و در بازرسی از این خودرو مقدار 16 هزار و 668 میوه آووکادو، 3 هزار و 452 عدد شکلات صبحانه، 2 هزار و 800 عدد بیسکویت خارجی را کشف کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: این پرونده قاچاق پس از سیر مراحل قانونی با شکایت و اعلام جرم گمرک به تعزیرات حکومتی خوی ارجاع شد.

این مسئول میزان محکومیت این پرونده قاچاق را بنا بر اعلام رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز متهم این پرونده علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت 357 میلیون و 870 هزار و 161 ریال جزای نقدی محکوم شد.

اقوامی در تشریح چهارمین پرونده قاچاق رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی شهرستان خوی، گفت: این پرونده قاچاق مربوط به قاچاق 650 کیلو مغزی قفل خارجی است.

وی افزود: این پرونده قاچاق توسط مأموران انتظامی خوی در حین بازرسی از خودروهای عبوری در ایست و بازرسی ایواغلی کشف و ضبط شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی تصریح کرد: مأموران انتظامی خوی در بازرسی از خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو مشکوک شده و در بازرسی از این خودرو مقدار 650 کیلو مغزی قفل خارجی را کشف کرده و پرونده‌ای مقدماتی در این رابطه تشکیل دادند.

این مسئول ادامه داد: پس از تشکیل پرونده مقدماتی در این خصوص این پرونده با اعلام جرم گمرک به تعزیرات حکومتی شهرستان خوی ارجاع شد.

اقوامی میزان محکومیت این پرونده قاچاق را بنا بر اعلام رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز ضبط کالا به نفع دولت و پرداخت جریمه نقدی به مبلغ 173 میلیون و 549 هزار و 832 ریال محکوم شد.

 مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار