حمام قلعه همدان به زودی به مزایده گذاشته خواهد شد. در کشور ۱۹بنای تاریخی دیگر در ۱۲ استان و مجموع ۲۲۴ میلیارد ریال هزینه به مزایده گذاشته می شود.
کد خبر: ۱۵۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱ 06 January 2016

صندوق احیا،این 20 بنا را از طریق مزایده عمومی دو مرحله‌ای به صورت قرارداد سرمایه ‌گذاری در مرمت، احیاء، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری، واگذار می‌کند.

به گزارش تابناک همدان ؛ برآورد میزان سرمایه‌گذاری برای مرمت و احیاء بناهای تاریخی ، 224 میلیارد ریال و میانگین مدت قراردادها 15 سال است، همچنین کاربری‌های فرهنگی، اقامتی و پذیرایی به منظور بهره‌برداری برای 20 بنا تعیین شده است.

اتاق آیینه، خانه حفیظی ها، قلعه امیر مفخم(دزک) و بخش اندرونی و بهاربند قلعه چالشتر در استان چهار محال و بختیاری، بناهای حمام خان وحمام عبدالخالق در استان کردستان، خانه صادقی و حمام پیر زرگر در استان اردبیل، گراند هتل و کاروانسرای آوج در استان قزوین، منزل و ساباط مستوفی و خانه شریف در استان خراسان جنوبی وکاروانسرای پیام و حمام کردشت در استان آذربایجان شرقی، خانه جعفرزاده در استان خراسان رضوی، خانه فیض مهدوی در استان کرمانشاه، مجموعه باقری در استان گلستان، حمام قلعه در استان همدان، مجموعه چرخاب اردکان در استان یزد و خانه امینیان در استان کرمان در مرحله دوم مزایده ها واگذار می شوند.

حمام قلعه یکی از معدود زیباترین حمام‌ های استان همدان است که با معماری ایرانی اسلامی در همدان واقع شده است .

حمام قدیمی قلعه معروف به حمام حاج محمد سعید در یکی از محله‌ های قدیمی و اصیل همدان به نام محله قلعه یا قاشق تراشان واقع در خیابان شریعتی قرار گرفته‌است.

این حمام در اواخر دوره قاجار بنا شده است و دارای مساحتی حدود یک هزار و ۵۰۰ مترمربع است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار