مدیرکل بهزیستی استان قم:
مدیرکل بهزیستی استان قم از اجرای طرح غربالگری اضطراب با هدف شناسایی و پیشگیری و همچنین مداخلات به هنگام و موثر در این زمینه خبر داد.
کد خبر: ۱۵۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴ 04 January 2016
به گزارش تابناک قم، رضا سلیقه با اشاره به اینکه طرح غربالگری اضطراب در مهدهای کودک استان قم اجرا می‌شود اظهارداشت: این طرح در راستای انجام مداخلات غربالگری و تشخیص زود‌هنگام اختلالات روانی و ارتقاء سلامت روان جامعه با مشارکت مراکز مشاوره اجرا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم درباره نحوه اجرای طرح افزود: تفاهم‌نامه‌ای با معاونت امور اجتماعی و مهد کودک‌ها منعقد شده که با اجرا و تشخیص زودهنگام اختلالات و متعاقب آن کاهش بار بیماری‌ها، این طرح درارتقای سلامت روان افراد جامعه تاثیر به سزایی دارد.

وی تاکید کرد: اضطراب پایه و مادر بسیاری از اختلالات روانی است و اگر این موضوع به موقع شناسایی شود، می‌توان از بسیاری از اختلالات در دوران جوانی، نوجوانی و همچنین بزرگسالی جلوگیری کرد.

سلیقه با بیان اینکه منشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، اضطراب است، گفت: بر همین اساس سازمان بهزیستی با همین رویکرد اقدام به برگزاری این طرح غربالگری کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم عنوان کرد: اجراء این طرح تا پایان فعالیت مهد کودک‌ها ادامه دارد که والدین کودکان، پرسشنامه استاندارد شده به آنان را تکمیل و به مهد کودک تحویل می‌دهند که بعد از تکمیل پرسشنامه، روان‌شناسان معتمد و طرف قرارداد اقدام به بررسی‌های لازم می‌کند و در صورت نیاز، کودک و خانواده را برای مشاوره دعوت می‌کنند.

وی گفت: کودکانی که بعد از بررسی‌های لازم نیاز به مشاوره، روان درمانی و اصلاح محیط خانوادگی از نظر رفتارهای والدین دارند، راهنمایی و مشاوره‌های مورد نیازشان را از روان‌شناسان دریافت می‌کنند که همین امر مهم باعث ارتقاء سلامت جامعه می‌شود و متعاقب آن در آینده نوجوانان و جوانانی با روحیه سالم و بدون اظطراب داریم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار