تجمع‌ اعتراض‌ آمیز مردم همدان نسبت به اعدام آیت‌ الله شیخ‌ النمر روحانی برجسته شیعه توسط آل‌سعود در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) همدان یکشنبه ساعت ۱۰صبح برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۵۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴ 02 January 2016

تجمع‌ اعتراض‌آمیز مردم همدان نسبت به اعدام آیت‌الله شیخ‌ النمر روحانی برجسته شیعه توسط آل‌سعود در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) همدان یکشنبه ساعت ۱۰صبح برگزار می‌شود.

آیت الله شیخ نمر باقر النمر در سال 1379 هجری قمری در منطقه العوامیه یکی از شهرهای استان القطیف در منطقه الشرقیه چشم به جهان گشود.

به گزارش تابناک همدان؛ وی ۳۷سال پیش برای آشنایی نزدیک تر با انقلاب اسلامی ایران و تحصیلات حوزوی به ایران مهاجرت کرد تا در تهران در حوزه علمیه حضرت قائم(عج) حضور پیدا کند وپس از 10 سال تحصیل در حوزه علمیه حضرت قائم(عج)، عازم سوریه شد و در حوزه علمیه حضرت زینب(ع) برای ادامه تحصیلات حوزوی و علوم دینی نام نوشت.

این عالم از جمله معروف ترین و شایسته ترین مدرسان علوم مذهبی و دینی در حوزه های علمیه به شمار می آید که حتی در حوزه های علمیه ایران و سوریه به تدریس کتاب هایی همچون کتاب 'اللمعة الدمشقیة' و کتاب 'جامع المدارک' و 'مستمسک عروة الوثقی' و 'الحلقات' شهید سید محمدباقر صدر پرداخته است.

شیخ نمر سال ها اداره حوزه علمیه حضرت قائم(عج) در تهران و سوریه را برعهده داشت و تلاش بسیاری برای توسعه و پیشرفت این مراکز انجام داد.

وی پس از بازگشت به عربستان مرکز مذهبی 'الإمام القائم(عج)' را نیز در العوامیه تأسیس کرد که در واقع سنگ بنای 'مرکز اسلامی' در سال 1422 هجری قمری مصادف با 2011 میلادی بود.

آیت الله النمر در سال 2011 پس از سرنگونی رژیم های حاکم بر تونس و مصر و با آغاز انقلاب مردم بحرین،به سخنرانی و تدریس درخصوص تحولات شکل گرفته در طی فرآیند موسوم به بهار عربی سود جست و سخنرانی های خود را با سخن گفتن از آزادی سیاسی با محوریت تغییر سیاسی آغاز کرد.

وی در هشتم ژوئیه 2012 به دست نیروهای امنیتی بازداشت شد.

نیروهای امنیتی سعودی قبل از بازداشت شیخ نمر، خودروی او را تعقیب کرده و به سوی وی تیراندازی کردند، که در نتیجه آن، شیخ نمر به شدت زخمي شد.

در پی بازداشت این عالم برجسته شیعه، فعالیتهای اعتراض آمیز گسترده ای در شرق عربستان روی داد و چندین جوان عربستانی نیز در جریان همین اعتراضها به ضرب گلوله نیروهای امنیتی شهید يا زخمي شدند.

محاکمه این عالم برجسته شیعه بدون حضور رسانه ها و بدون اجازه به وی جهت دفاع از خود، انجام شد.

دادگاهی در عربستان در 15 اکتبر ۲۰۱۴ با مطرح کردن اتهامات ادعایی "فتنه انگیزی در کشور" حکم اعدام آیت الله نمر را صادر و سرانجام این حکم اجرایی شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار