مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه موضوع مکانیزاسیون در شیلات یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است، گفت: صادرات ماهی از استان به خارج از کشور به صورت غیررسمی است.
کد خبر: ۱۵۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ 02 January 2016

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه موضوع مکانیزاسیون در شیلات یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است، گفت: صادرات ماهی از استان به خارج از کشور به صورت غیررسمی است.

به گزارش فارس،علی دولو با بیان اینکه مکانیزاسیون پرورش ماهی در راستای استفاده بهینه از آب و افزایش بهره‌وری آن برای افزایش تولید استفاده می‌شود، اظهار کرد: مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی موجب کاهش هزینه‌های سربار تولید می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی، بیشتر توسعه عمودی مزارع در نظر است و توسعه افقی چندان مورد نظر نیست، ادامه داد: با مکانیزاسیون از ساخت و سازهای اضافی جلوگیری می‌شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: با افزایش تولید در واحد سطح در واقع کار اقتصادی‌تر و استفاده از آب و چرخش آب با هوادهی کردن و افزایش کیفی آب بیشتر می‌شود.

وی موضوع مکانیزاسیون در شیلات را یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی دانست که در طرح‌ها لحاظ می‌شود و بیان کرد: کسانی که برای پرورش ماهی ساخت و ساز می‌کنند از تسهیلات مکانیزاسیون بهره‌مند می‌شوند و برخی نیز با هزینه‌های خود مکانیزاسیون را انجام می‌دهند.

دولو افزود: در راستای آموزش مکانیزاسیون و فواید آن کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای تولیدکنندگان برگزار شده که از این کلاس‌ها نیز استقبال خوبی به عمل آمد.

وی با بیان اینکه مکانیزاسیون در مورد ماهی‌های زینتی باید حتما انجام شود، ادامه داد: تسهیلات مکانیزاسیون از اداره توسعه مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی به طرح‌های معرفی شده داده می‌شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: تاکنون دو یا سه طرح پرورش ماهی برای دریافت تسهیلات مکانیزاسیون معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 4 هزار و 950 تن ماهی در استان همدان تولید شد، بیان کرد: استان همدان صادرات ماهی به خارج از کشور نداشته است.

دولو با بیان اینکه صادرات ماهی از استان به خارج از کشور به صورت غیررسمی است، افزود: عده‌ای ماهی‌ها را خریداری و از طریق واسطه صادر می‌کنند که این نوع صادرات رسمی نیست.

وی سرانه مصرف ماهی برای هر نفر در استان همدان را سالانه 6.8 درصد بیان کرد و گفت: میانگین مصرف ماهی برای هر نفر در کشور 8.5 درصد است که مصرف ماهی در استان همدان از میانگین کشوری پایین‌تر است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار