مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان گفت: تعداد سایبان‌های شیشه‌ای ایستگاه اتوبوس در همدان به 200 عدد تا پایان سال خواهد رسید.
کد خبر: ۱۵۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳ 29 December 2015

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان گفت: تعداد سایبان‌های شیشه‌ای ایستگاه اتوبوس در همدان به 200 عدد تا پایان سال خواهد رسید.

به گزارش فارس، محمد پوروخشوری با اشاره به ایجاد سایبان‌های جدید شیشه‌ای در همدان، اظهار کرد: تاکنون 125 سایبان شیشه‌ای در سطح شهر نصب شده و اجرای آن به صورت مرحله‌ای در حال انجام است.

وی ادامه داد: مرحله سایبان‌بندی و دیوارکشی 25 سایبان شیشه‌ای تمام شده و بر اساس قول پیمانکار صندلی‌های آن نیز در چند روز آینده نصب خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی همدان گفت: سعی داریم تا پایان سال تعداد سایبان‌های شیشه‌ای را به 200 عدد برسانیم که البته با بهتر شدن وضعیت هوا این امر امکان‌پذیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تمام مراحل اجرایی 100 سایبان شیشه‌ای به پایان رسیده و کار 25 دستگاه نیز به زودی به اتمام خواهد رسید، خاطرنشان کرد: به مرور زمان نیز تعداد این سایبان‌ها افزایش خواهد یافت.

پوروخشوری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص نصب باجه فروش کارت بلیت در سطح شهر، افزود: برنامه ایجاد این باجه‌ها در 6 خیابان منتهی به میدان امام (ره) در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: کار نصب سه باجه هفته گذشته انجام شده و تا پایان سال نیز سه باجه دیگر نصب و تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی همدان با بیان اینکه در راستای برنامه مدیریت شهری و حذف بلیت کاغذی اوایل سال بعد بلیت کاغذی حذف خواهد شد، تصریح کرد: باجه‌های بلیت کاغذی که از لحاظ مبلمان شهری وضعیت مناسبی را ندارند اوایل سال بعد پس از نصب باجه‌های فروش کارت بلیت این باجه‌ها جمع‌آوری خواهند شد.

وی با بیان اینکه نرخ مصوب بلیت اتوبوس همان نرخ شورای شهر در خصوص قیمت کارت‌بلیت است، خاطرنشان کرد: نرخ نقدی که بیشتر از مبلغ کارت‌بلیت است به دلیل این تعیین شده تا انگیزه‌ای برای حذف نقد و بلیت کاغذی باشد.

پوروخشوری با بیان اینکه در حال حاضر 16 نقطه شهر باجه فروش کارت‌بلیت اجرایی شده است، در ادامه به اجرای طرح نصب سایبان «وی آی پی» اشاره کرد و گفت: نصب سایبان «وی آی پی» جدید در میدان بعثت در حال اجراست و تاکنون 60 درصد کار انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس صورت‌جلسه‌ای با پیمانکار و سرمایه‌گذار، در یک ماه و نیم آینده در میدان بیمه، میدان فردوسی، ورودی شهرک الوند و ورودی شهرک مدنی میدان نبوت سایبان «وی آی پی» نصب خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی همدان با اشاره به اینکه برخی از ایستگاه‌های اتوبوس در کشور دارای دستگاه‌های «LED» هستند و هنوز در استان این اقدام صورت نگرفته است، بیان کرد: برنامه اطلاع‌رسانی لحظه‌ای در ورودی اتوبوس‌ها و ایستگاه‌ها با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است و نیاز به زمان دارد تا کار اجرایی شود.

وی با بیان اینکه با نصب دستگاه «LED» در داخل اتوبوس‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بستری فراهم شد که این دستگاه‌ها در ایستگاه‌ها نیز نصب می‌شود، خاطرنشان کرد: این کار نیاز به پشتوانه مالی و حمایت دارد و باید از توان بخش خصوصی در این بخش استفاده کرد.

پوروخشوری با بیان اینکه بخش خصوصی می‌تواند با نصب دستگاه‌های «LED» تبلیغات خوبی داشته باشد تا در خصوص هزینه و تبلیغات تعادل برقرار شود، افزود: همواره زمانی که بخش خصوصی وارد کار می‌شود دقت و کیفیت بالا میرود و این در راستا کاهش تصدیگری دولت و سپردن کار به بخش خصوصی حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه به نسبت سرانه جمعیت همدان، تعداد اتوبوس‌های داخل شهر کم است، گفت: با وجود 50 هزار جمعیت همدان باید 550 اتوبوس در این شهر وجود داشته باشد در حالی به تعداد آن به 300 اتوبوس نمیرسد.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی همدان در پایان افزود: امیدواریم با یک برنامه‌ریزی منسجم و با کمک دولت در چند سال آینده به استانداردهای لازم دست پیدا کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار