رئیس امور عشایری دهلران از توزیع 200 هزار لیتر نفت سفید میان عشایر مستقر در مناطق قشلاقی این شهرستان مرزی خبر داد.
کد خبر: ۱۴۸۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ 20 December 2015
رئیس امور عشایری دهلران از توزیع 200 هزار لیتر نفت سفید میان عشایر مستقر در مناطق قشلاقی این شهرستان مرزی خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام ؛ولی پالیزبان روز یکشنبه افزود: این مقدار نفت از طریق چهار جایگاه عرضه سوخت عشایری در مناطق حاضرمیل، شهرک وحدت، گوراب و تختان میان یک هزار و 200 خانوار عشایری توزیع شده است.
وی گفت: همچنین 20 هزار مترمکعب آب نیز به صورت سیار با تانکر میان این عشایر توزیع شده و 260 تن علوفه از نوع کنستانتره و جو نیز برای استفاده دام های عشایر توزیع شد.
رئیس امور عشایر دهلران نگهداری و مرمت 40 کیلومتر راه عشایری، توزیع 440 تن آرد، بیمه پنج هزار و 123 راس دام عشایر و ساماندهی 600 خانوار عشایری ساکن در مناطق قشلاقی دهلران را از دیگر خدمات امور عشایری برشمرد.
پالیزبان از کاشت گیاهان دارویی در مناطق عشایری خبر داد و گفت: حدود 6 هکتار از اراضی کشاورزی عشایر در منطقه برتش نیز زیر کشت گیاهان دارویی شامل نعناع و به لیمو رفته است.
وی با اشاره به استقرار یک هزار و 650 خانواده عشایری در دهلران تاکید کرد: 9 هزار نفر در مناطق عشایری این شهرستان از جمله میمه، زرین آباد، موسیان و بخش مرکزی به حرفه دامپروری مشغول هستند.
پالیزبان نقش عشایر در تولید مواد لبنی و پروتئینی را یادآور شد و گفت: عشایر در تامین بسیاری از فرآورده های لبنی و پروتئینی در جامعه نقش برجسته و موثری دارند./م
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار