سنت زیبای ایرانیان در نو شدن و خرید های جدید به مناسبت سال جدید و عید نوروز زمینه برپایی نمایشگاه بهاره و تجمیع کالاهای مورد نیاز مردم در این ایام را فراهم کرده است.
کد خبر: ۱۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱ 18 March 2015

سنت زیبای ایرانیان در نو شدن و خرید های جدید به مناسبت سال جدید و عید نوروز زمینه برپایی نمایشگاه بهاره و تجمیع کالاهای مورد نیاز مردم در این ایام را فراهم کرده است.

مسوولان نیز در سالجاری به فراخور نیاز مردم آستین ها را بالا زده اند تا نمایشگاه بهاره را بهتر از سال های قبل برگزار کنند.

به گزارش ایرنا؛ همه سال در قالب برپایی نمایشگاه بهاره سعی می شود که اجناس با کیفیت بیشتر و قیمتی مناسب تر به دست شهروندان برسد تا خرید شب عید را به کام شهروندان شیرین کند.

حال و هوای عید و عرضه انواع و اقسام کالا ها سبب می شود تا بیشتر شهروندان دست خالی از این مکان خارج نشوند.

تنوع کالاها، حضور اصناف مختلف در این نمایشگاه و عرضه مستقیم کالا و انواع مواد غذایی از جمله ویژگیهای مثبت این نمایشگاهها است که هر سال به یکی از پر بازدیدترین نمایشگاههای سال تبدیل می شود.

یکی از غرفه داران لباس در رابطه با وضعیت امسال نمایشگاه بهاره همدان گفت: ساعت بازگشایی این نمایشگاه از ساعت 10 صبح است که این ساعت دیرتر از حد معقول بود.

فاطمه صدری همچنین تعداد بازدید کنندگان از این نمایشگاه را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: با وجود استقبال خوب قدرت خرید مردم نسبت به سال های گذشته کمی کاهش داشته است که در مقدار سود غرفه داران تاثیر زیادی داشته است.

وی عنوان کرد: در یک هفته ای که نمایشگاه دایر بود تاکنون تنها اجاره غرفه با سود ناچیزی برای بیشتر فروشندگان داشته است که این امر به زحمت و زمان صرف شده نمی ارزد.

بابک طهماسب نیز از غرفه داران آجیل و خشکبار در این نمایشگاه نیز گفت: هر سال در این نمایشگاه استقبال از خشکبار و آجیل نسبت به اقلام دیگر بیشتر است.

وی ادامه داد: قیمت خشکباری که در این نمایشگاه عرضه می شود نسبت به بازار کمتر است و کیفیت آن به دلیل بالا بودن میزان تقاضا و وارد کردن روزانه جنس نیز مطلوب است.

وی عنوان کرد: افزایش قیمت برخی خشکبار مانند فندق در سالجاری را داشتیم اما در قیمت سایر خشکبار تغییر چندانی وجود نداشت.

یکی از بازدید کنندگان از این نمایشگاه هم درباره این نمایشگاه می گوید: بیشتر کالاهایی که در این نمایشگاه ارایه می شود از کیفیت مطلوبی برخوردار بود اما قیمت های آن تغییر چندانی با بازار ندارد.

مهراوه بهرامی افزود: البته برخی کالاها نسبت به قیمت درج شده بر روی آن از کمی تخفیف برخوردار است و ارایه مواد غذایی و گوشت و میوه در نمایشگاه نیز از نقاط مثبت آن است.

فرماندار همدان نیز در بازدید از این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمایشگاه بهاره یکی از بهترین نمایشگاه های سالهای اخیر است.

علی تعالی ادامه داد: تنوع مختلف کالاها و ارایه اجناس به نرخ دولتی از بهترین خدماتی است که در این نمایشگاه عرضه می شود.

وی عنوان کرد: در بخش آجیل و خشکبار استقبال خوب و قیمت ها نیز نسبت به بازار در حد معقول است و در عرضه مواد پروتیینی مانند مرغ و ماهی نیز قیمت ها به نسبت خوب است و خرید مردم از خشکبار و سایر اجناس نیز بیشتر از سایر مواد غذایی است که این نشان می دهد مردم قیمت ها را با یکدیگر مقایسه کرده اند.

وی اضافه کرد: عدم درج قیمت بر روی برخی کالاها در برخی غرفه ها از جمله مشکلاتی بود که تذکرات لازم در این باره به غرفه داران داده شد و از لحاظ شلوغی برخی غرفه ها خیلی تو در تو هستند که باید برای سال آینده این امر اصلاح شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان نیز در این باره گفت: روزانه بین 50 تا 60 بازدید از غرفه نمایشگاه بهاره در همدان انجام می شود.

علیرضا حسن پور افزود: شعبه سیار این اداره کل از روز افتتاح نمایشگاه بهاره در راستای رسیدگی به شکایات مردمی در این نمایشگاه استقرار یافته است.

وی عنوان کرد: این شعبه به طور فعال آماده رسیدگی دقیق به تخلفات غرفه های حاضر در نمایشگاه است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان افزود: همشهریانی که قصد خرید از نمایشگاه را دارند می توانند شکایات خود را به این شعبه و یا بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز بازرسان اتاق اصناف در محل نمایشگاه اطلاع دهند.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف همدان نیز گفت: نمایشگاه بهاره همدان با ۲۸۰ غرفه برپا شده است.

حمید رضا بابایی با بیان اینکه اولویت ارایه کالا بر تولیدات داخلی قرار گرفته است افزود: تمام اجناس نمایشگاه با قیمتی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد زیر قیمت بازار عرضه می شود.

وی بیان کرد: با وجود تخفیف در نمایشگاه نوعی رقابت در بازار ایجاد و این حرکت باعث کاهش قیمت در بازار نیز می شود.

بابایی به تشکیل کارگروه کیفیت که ناظر بر کیفیت اجناس نمایشگاه است نیز اشاره و عنوان کرد: نمایشگاه امسال از نظر کیفیت متفاوت از نمایشگاه های گذشته است و با نظارت های صورت گرفته تلاش شده تا کالای نامرغوب در آن عرضه نشود.

روزانه حدود 15 هزار بازدید از نمایشگاه بهاره همدان انجام شد.

این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۶ اسفند ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب و به صورت یکسره در محل دائمی نمایشگاه بین المللی همدان برپا بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار