انتخابات مجلس شوراي اسلامي؛
از اولین ساعات صبح امروز تاکنون 14نفر از داوطلبان با حضور در فرمانداری حوزه های انتخابیه شمال وجنوب استان ثبت نام کردند.
کد خبر: ۱۴۷۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰ 19 December 2015

اولین روز از ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان در وزارت کشور و فرمانداری‌های سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش تابناک ایلام، ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح امروز (شنبه) همزمان در وزارت کشور و فرمانداری‌های سراسر کشور آغاز شد و تا جمعه (4 دی) ادامه خواهد یافت.

بر اساس ماده 28 قانون انتخابات،‌ داوطلبان مجلس شورای اسلامی باید دارای شرایط زیر باشند:

1- اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

2- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.

3- ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه.

4- داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن.

5- نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه.

6- سلامت جسمانی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی.

7- حداقل سن 30 سال تمام و حداکثر 75 سال تمام.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان روز هفتم اسفند امسال برگزار می شود.

شرایط نام نویسی داوطلبان مجلس دهم

شرایط نام نویسی داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه کرج و ساوجبلاغ شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان کرج، در اجرای ماده 45 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 21 آیین نامه اجرایی آن، ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان البرز از امروز شنبه تاریخ 28 آذر ماه سال 94 تا پایان روز جمعه تاریخ 4 دی ماه سال جاری به مدت هفت روز به عمل می آید.

داوطلبان می توانند در مهلت تعیین شده، با همراه داشتن مدارک ذیل به ستاد انتخابات کشور یا فرمانداری مراکز حوزه انتخابیه (کرج و ساوجبلاغ)، سفارتخانه ها یا کنسولگری ها یا نمایندگی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کنند:

1- اصل شناسنامه عکس دار و سه نسخه تصویر تمامی صفحات آن
2-اصل کارت ملی و سه نسخه از تصویر آن پشت و رو
3- ده قطعه عکس سه در چهار جدید (ترجیحاً با زمینه روشن)
4- اصل آخرین مدرک تحصیلی و یا مدرک معادل که معتبر باشد و تصویر آن داشتن مدرکتحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن بر اساس بند4 ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی
5- اصل برگ پایان خدمت وظیفه عمومی یا مدرکی معتبر مبنی بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی و تصویر آن
6- اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی

به استنادماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند:

- اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران
- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
- ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصلمترقی ولایت مطلقه فقیه
- داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یامعادل آن
- نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه
- سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمتبینایی، شنوایی و گویایی
- حداقل سن 30 سال تمام و حداکثر 75سال تمام

تبصره 1-داوطلبان نمایندگی اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام ،مذکور در بند (1) مستثنی بوده و باید در دین خود ثابت العقیده باشند.
تبصره 2- حذف شد
تبصره 3-هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی فقط برای شرکت درانتخابات محسوب می شود.

در ضمن به استناد تبصره 2 ماده 9 قانون یاد شده هیچ یک از داوطلبان نمایندگی نمی توانند در بیش از یک حوزه انتخابیه خود را نامزد کنند. در غیر اینصورت نامزدی آنان کلا باطل و از شرکت در انتخابات آن دوره مجلس محروم می شود.

به استناد ماده 46 قانون مذکور هر یک از داوطلبان نمایندگی مجلس می توانند شخصاً و به صورتکتبی انصراف خود را به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه (این فرمانداری) یا وزارت کشور اعلام کنند و عدول از انصراف نیز پذیرفته نمی شود.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در سراسر کشور روز جمعه به تاریخ هفتم اسفندماه سال 94 برگزار می شود.

**تعداد ثبت نام کنندگان امروز استان ایلام

در اولین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی فرمانداری ایلام صبح امروز شاهد حضور داوطلبان مدعی و گمنام بود.

از اولین ساعات صبح امروز تاکنون 14نفر از داوطلبان با حضور در فرمانداری حوزه انتخابیه ایلام ، مهران ، ایوان ، سیروان ، چرداول و ملکشاهی مشغول ثبت نام کردند.

عمران علی محمدی نایب الرئیس فعلی کمیسیون اجتماعی ، لطیف صادقی معاون پیشین استانداری هرمزگان و فرماندار اسبق زاهدان ، عباس نصرالهی معاون مدیر کل اتباع وزارت کشور و فرمانداری پیشین مهران و ملکشاهی از مشهورترین چهره های روز اول ثبت نام تاکنون بوده اند.

علاوه بر این افرادی چون مهدی شریفی، موسی جوزی ،سایه میر خدارحمی، بهزاد علیزاده، حمید میرزایی نیا، یاسر منصوری، موسی حاتمی، علی احمد هاشمی، حشمت اله شریفی، روح اله محمدزاده، حشمت اله امیری مجد، در دو حوزه شمال و جنوب استان برای حضور در انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند..

استان ایلام 3 کرسی در پارلمان دارد دو نماینده ازحوزه ایلام ، سیروان ،چرداول ،مهران ، ایوان و ملکشاهی و یک نماینده از دهلران ، دره شهر ، آبدانان و بدره به مجلس راه می یابند./پ

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار