مدیر کل سازمان بهزیستی استان همدان گفت: بیش از یک‌هزار دانشجوی معلول در دانشگاه‌های استان در حال تحصیل هستند.
کد خبر: ۱۴۰۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ 06 December 2015

مدیر کل سازمان بهزیستی استان همدان گفت: بیش از یک‌هزار دانشجوی معلول در دانشگاه‌های استان در حال تحصیل هستند.

به گزارش فارس، اکبر سوری در همایش گرامیداشت روز جهانی معلولان اظهار کرد: در دو دهه گذشته قشر معلول جامعه در حیطه‌های مختلف ورزشی پارالمپیکی و در زمینه‌های اقتصادی فرهنگی و حتی سیاسی خوش درخشیده‌اند و روز جهانی معلولین فرصت خوبی برای شناخت بیشتر این قشر در جامعه است.

وی با بیان اینکه بیش از یک‌هزار دانشجوی معلول در دانشگاه‌های استان در حال تحصیل هستند، گفت: در قانون اجتماعی معلولان پیشنهاد شده مصوباتی اجرا شود که در حال حاضر یک تراز و مقدمه‌ای برای این قانون تا حدودی باز شده است.

مدیر کل سازمان بهزیستی استان همدان در خصوص کار عمده سازمان بهزیستی برای معلولان گفت: کار عمده ما تقویت حس مردم نسبت به قشر معلول است که خوشبختانه در دولت تدبیر و امید نگاه خاصی به این قشر شده است.

این مسئول با بیان اینکه با وجود محدودیت اعتباری دولت همواره سازمان بهزیستی را در اولویت کاری قرار داده است، افزود: فرهنگ و دید جامعه نسبت به معلولین باید در جایگاه خوبی باشد.

سوری با بیان اینکه معلولان نیز باید تا حدودی پیگیر کار خود باشند و نظارت کامل به حق و حقوق خود داشته باشند، ادامه داد: هدف ما این است زمینه‌ای را فراهم کنیم که یک معلول در زندگی خود به موفقیت‌های زیادی دست یابد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: اگر توجه دولتمردان نسبت به قشر معلول زیاد شود می‌توان شاهد تصویب مصوباتی بود تا برای معلولان امکانات رفاهی خوبی ایجاد شود.

حمیدرضا طبی‌مسرور افزود: افزایش سطح شعور و آگاهی در جامعه یکی از اهداف ماست که در مقابل معلولین باید ایجاد شود.

وی در خصوص اشتغال معلولان گفت: خواسته‌های مردمی برای رفع مشکل اشتغال معلولان زیاد است که همواره سعی شده درصدی از این گزینش‌ها به این قشر داده شود که در این راستا شورا پیگیری خوبی داشته است.

طبی‌مسرور در زمینه درمان معلولان خاطرنشان کرد: سعی می‌شود در این خصوص علاج قبل از وقوع در جامعه اتفاق بیفتد زیرا با این نگرش، هزینه‌های درمانی و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد که این موجب می‌شود درصد معلولیت‌ها در جامعه کمتر شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار