مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: سطح زیر کشت زعفران در استان همدان به ۶۱ هکتار رسیده است.
کد خبر: ۱۳۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳ 01 December 2015
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: سطح زیر کشت زعفران در استان همدان به ۶۱ هکتار رسیده است.

به گزارش مهر،حجت‌الله شهبازی اظهار داشت: طی برنامه ۱۰ ساله از سال ۸۴ تا ۹۴ سطح زیر کشت در استان همدان از ۱۷ هکتار به ۶۱ هکتار افزایش‌یافته است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد: میزان تولید زعفران در استان همدان نیز در این مدت از ۴۲ کیلوگرم به ۲۰۵ کیلوگرم رسیده است.

شهبازی بابیان اینکه در برنامه ۱۰ ساله سطح زیر کشت گیاهان دارویی شامل رازیانه، گشنیز و سایر گیاهان دارویی در استان همدان از ۳۳۱۲ هکتار به ۴۱۲۴ هکتار افزایش یافت، گفت: میزان تولید نیز از ۶۶۵۷ تن به ۱۱ هزار و ۴۲۶ تن رسیده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۹۵ درصد رازیانه و ۴۶ درصد گشنیز کشور در استان همدان کشت و تولید می‌شود.

شهبازی در ادامه با اشاره به اینکه سطح باغات استان همدان در حال حاضر ۷۳ هزار هکتار است، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها انتظار تولید ۷۴۸ هزار تن محصول را برآورد کرده بودیم اما به خاطر سرمازدگی و خسارت وارده به باغات با کاهش ۱۸۷ هزار تنی تولید روبرو شدیم.

وی از کاهش ۲۵ درصدی تولید محصولات باغی استان همدان خبر داد و گفت: میزان تولید محصولات باغی در سال ۹۴ در استان همدان حدود ۵۶۱ هزار تن برآورد شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بابیان اینکه در سال گذشته سطح باغات استان همدان ۷۲ هزار هکتار بود که پیش‌بینی تولید ۷۲۶ هزار تنی محصولات را داشتیم، افزود: سال گذشته نیز براثر خسارت وارده با کاهش ۴۵ هزار تنی مواجه شدیم.

وی سطح زیر کشت گلخانه‌های استان همدان را ۷۹ هکتار عنوان کرد که حدود ۲۸ هزار تن محصول گلخانه‌ای شامل خیار، گوجه فرهنگی، فلفل دلمه، توت‌فرنگی و سایر سبزی‌ها برگی تولید می‌شود.

شهبازی یادآور شد: در کشت‌های گلخانه‌ای مصرف آب نسبت به فضای باز به یک‌دهم می‌رسد و میزان تولید نیز ده برابر فضای بازاست.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار