معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی در 10 سال گذشته کاهش عملکرد تولید داشته است، گفت: این مسئله موجب کاهش درآمد و فقیر شدن کشاورزان شده است.
کد خبر: ۱۳۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸ 28 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، عباس کشاورز ظهر امروز در سی‌وششمین گردهمایی سالانه مدیران حفظ و نباتات کشور در بابلسر با بیان اینکه کشاورزی کشور دارای دو چالش آب و پایداری است، اظهار کرد: در 10 سال گذشته اغلب محصولات کشاورزی ما کاهش عملکرد داشته است که این کاهش عملکرد به‌معنای تشدید ناپایداری، کاهش درآمد و فقیر شدن کشاورزان است.

وی افزود: کاهش عملکرد نشان می‌دهد ضایعات در محصولات بالا رفته است و به‌ هم خوردن تعادل تولید به ضرر تولیدکننده است و در راستای تشدید افزایش ضایعات، اکولوژی تولید را به هم ریخته است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: شاخصی که امروزه دنیا در مورد منابع آب صحبت می‌کند شاخص راندمان، کانال و حجم نیست بلکه دنیا می‌گوید این منبع مانند هر منبع دیگری چقدر تولید و کسب درآمد می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید را باید با کاهش ضایعات ارتقاء دهیم، افزود: کشاورزی نسخه جدید را می‌خواهد که همه ما باید آماده نسخه جدید باشیم.

کشاورز اضافه کرد: امروزه دانش، اطلاعات و تجربه نشان می‌دهد در خط نگرانی نیستیم و با ادبیات موجود قابل عمل نیست و برای پایداری کشاورزی، این سطح زیرکشت گندم منطقی نیست و تنها با حرف دولت و وزیر جهاد کشاورزی کار عملیاتی نخواهد شد بلکه کشاورزان باید مجاب شوند و سازمان حفظ نباتات از سازمان عملیاتی خود را خارج کند و به سازمان آگاهی‌دهنده تبدیل شود.

وی ادامه داد: کسانی که تولیدکننده سموم هستند بدانند خط قرمز ما خط کیفیت است و هیچ رابطه دیگری بین ما حاکم نیست و تولید و پایداری خط قرمز است و هیچ‌کس فرصت آزمون و خطا ندارد و با دانش و فلسفه سراغ اطلاعات جدید باید رفت.

 معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کشاورزان باید بهترین سموم، بهترین روش و بهترین مبارزه بیولوژیک را داشته باشند، افزود: کمترین سرمایه‌گذاری کاهش ضایعات است و سازمان حفظ نباتات باید مراقبت از محصول را با هیچ نسخه‌ای جابه‌جا نکند.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار