مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت:
طرح صدور دفترچه بیمه سلامت برای زائران اربعین حسینی در شهر مرزی مهران از امروز - سه شنبه - آغاز شده است.
کد خبر: ۱۳۴۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ 24 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: طرح صدور دفترچه بیمه سلامت برای زائران اربعین حسینی در شهر مرزی مهران از امروز - سه شنبه - آغاز شده است.
فالح کوهن روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این طرح برای زائرانی که به هر عنوان فاقد دفترچه بیمه سلامت هستند یا قصد تعویض دفترچه خود را دارند دفترچه بیمه سلامت در سریع ترین زمان ممکن صادر می شود.
وی افزود: در این طرح افرادی که دارای دفترچه بیمه سلامت هستند و دفترچه خود را به همراه ندارند و یا اینکه تاریخ استفاده آن تمام شده است و باید تعویض شود، دفترچه جدید صادر می شود.
وی ادامه داد: همچنین برای کسانی که به طور کلی فاقد دفترچه بیمه ازهیچ یک از دستگاه های بیمه گرهستند نیز دفترچه بیمه سلامت صادر می شود.
کوهن بیان کرد: برای اتباع بیگانه که ایام اربعین از مرز مهران قصد سفر به عتبات عالیات عراق را دارند و فاقد دفترچه بیمه هستند نیز دفترچه بیمه سلامت یا کارت بستری صادر می شود.
وی یادآور شد: افراد متقاضی برای نام نویسی و دریافت دفترچه به بیمارستان امام حسین (ع) شهر مهران مراجعه کنند و پس از استعلام مشخصات آنان از سوی سامانه سازمان، به واجدان شرایط دفترچه با تاریخ اعتبار شش ماه صادر می شود.
مرز مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام این روزها به کانون سفر زوار سوگوار اربعین حسینی عراق تبدیل شده است.
سال گذشته یک میلیون و 500 هزار نفر برای شرکت در آیین های عزاداری و همایش پیاده روی اربعین حسینی از راه مرز مهران به عراق تردد کردند.
پیش بینی شده است امسال تا اربعین دو میلیون نفر از مسیر این پایانه مرزی به عراق و ایران رفت و آمد کنند./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار