بسته ی پلیسی تابناک همدان
رييس پليس آگاهي استان همدان از انهدام يک باند سرقت اماکن و داخل خودرو و کشف 37 فقره سرقت از آنان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲ 24 November 2015
خدمت رساني به زائران اربعين حسيني(ع) در اولويت ماموريت هاي پليس

فرمانده انتظامي استان همدان با اشاره به آمادگي کامل پليس همدان براي فراهم کردن سفري ايمن براي زوار امام حسين(ع)، گفت: خدمت رساني به زائرين اربعين حسيني(ع) در رأس ماموريت هاي پليس است.

سردار "حاجي محمد مهديان نسب" با اشاره به در پيش بودن اربعين حسيني(ع)، از آمادگي کامل پليس همدان براي تامين نظم وامنيت در اين ايام خبرداد.

مهديان نسب بيان داشت: امسال بحمدالله با برنامه ريزي لازم و تعامل با سازمان ها، کمپ هايي در شهر ايجاد شده که به زائران اربعين حسيني خدمت رساني شود.

وي ادامه داد: براي اربعين امسال با تقويت تيم هاي راهور و انتظامي به ويژه پليس راه، درصدد هستيم پوشش خوبي را در تمامي زمينه هاي امنيتي و ترافيکي داشته باشيم تا خدايي ناکرده شاهد تصادف و يا حادثه اي نباشيم.

مهديان نسب انجام صحيح ماموريت ها، تکريم ارباب رجوع، پاسخگويي مناسب به مردم و رعايت حقوق شهروندي توسط کارکنان ناجا را وظيفه ديني و سازماني برشمرد که بايد با حساسيت در اجراي ماموريت هاي انتظامي مدنظر قرار گيرد.

وي رسالت مهم پليس در جامعه را تامين نظم، امنيت و آرامش براي شهروندان دانست و گفت: کارکنان بايد با رفتار حسنه و مودبانه در تکريم ارباب رجوع کوشا باشند.

اين مقام ارشد انتظامي افزود: بايد دوران خدمت در نيروي انتظامي را به مثابه موهبت و فرصتي الهي، قدر دانست و با ارائه خدمتي صادقانه به نظام و مردم رضايت خداوند متعال را کسب کرد.

فرمانده انتظامي استان همدان پاسخگويي مطلوب را لازمه رفتار پليس خواند و خاطر نشان کرد: حقوق شهروندي از جمله رويکردهاي اجرايي پليس است و اين راهبرد توانسته رضايت مندي شهروندان و ميزان اعتماد مردم به پليس را به نحو چشمگيري ارتقاء دهد.

وي بر افزايش نظارت بر اعمال کارکنان تاکيد داشت و آن را يکي از اصول مهم مديريتي دانست و افزود: نيروي انتظامي با توجه به وظيفه ذاتي خود در تعامل و برخورد مستمر با اقشار مختلف مردم است و به همين دليل کليه رفتار کارکنان دائماً زير ذره بين شهروندان قرار دارد، پس کليه کارکنان بايد همواره با رعايت انضباط و با رفتاري شايسته معرف و نماينده اي درخور شأن پليس نظام جمهوري اسلامي ايران باشند.

مهديان نسب، صيانت از نفس و خود حفاظتي را از ثمرات عفت دانست و افزود: عفت، انسان را از لغزش ها و آسيب ها مصون كرده و او را به معناي واقعي در مسير سعادت و كسب موفقيت قرار مي دهد.

فرمانده انتظامي استان همدان، رشد و تعالي هر سازماني را در گرو توانمند كردن كاركنان آن دانست و بيان داشت: ‌توانمندسازي كاركنان، محوري ترين تلاش مديران در نوآفريني است كه اين مهم تنها با همكاري و مشاركت شهروندان محقق مي شود، اميد است همواره مردم فهيم با نگاه دقيق و نگرش اجتماعي خود، هميار پليس در مأموريت ها باشند.


توقيف دستگاه های متخلف درکبودرآهنگ

فرمانده انتظامي شهرستان کبودرآهنگ از دستگيري 48 نفر متهم و توقيف 102 دستگاه وسيله نقليه متخلف در اجراي طرح هاي پاکسازي خبر داد.

سرهنگ "پژمان قويمي " در اين خصوص گفت: طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و پاکسازي منطقه اي به مدت يک هفته روزانه در سطح حوزه استحفاظي شهرستان با استفاده از تمام توان انتظامي و با هماهنگي مقام قضايي شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد.

وي افزود : در اين طرح ها عوامل انتظامي با هماهنگي مقام قضايي از 53 محل بازرسي به عمل آوردند که موفق شدند مقاديري اقلام ضدفرهنگي، دو دستگاه خودرو و يک دستگاه موتورسيکلت سرقتي و مقاديري انواع مواد مخدر را کشف کنند.

سرهنگ قويمي گفت: دستگيري 42 نفر توزيع کننده مواد مخدر و معتاد پرخطر ،2 نفر سارق و4 نفر ديگر در ساير حوزه ها و کشف 93دستگاه موتورسيکلت و9 دستگاه خودرو متخلف از ديگر نتايج اين طرح ها مي باشد.

اين مقام انتظامي در پايان گفت: درخصوص متهمان اقدامات قضايي و قانوني لازم بعمل و جرائم و تخلفات آنان درحال رسيدگي مي باشد.


انهدام باند سارقان اماکن درهمدان

رييس پليس آگاهي استان همدان از انهدام يک باند سرقت اماکن و داخل خودرو و کشف 37 فقره سرقت از آنان خبر داد.

سرهنگ "رضا زارعي" با بيان اين مطلب گفت: در پي دستگيري سارقي در سطح شهر همدان و کشف مقادير قابل توجهي قطعات خودرو که توسط وي و همدستانش از نمايندگي شرکت سايپا به سرقت رفته بود، متهم دستگير شده با دستور بازپرس پرونده جهت انجام تحقيقات تکميلي دراختيار پليس آگاهي قرار گرفت که مأموران ضمن بازرسي منزل متهم مقاديري اموال مسروقه و مدارکي ديگر کشف و در روند رسيدگي به پرونده، تحقيقات ديگري از وي آغاز شد.

وي افزود: متهم در ابتدا منکر هرگونه سرقت ديگري بود ليکن باتوجه به ارائه دلايل و مدارک بدست آمده و تشويق و ترغيب وي به بيان واقعيت در نهايت لب به اعتراف گشود و به 37 فقره سرقت محتويات داخل خودرو و همچنين سرقت از سه باب شرکت شامل نمايندگي سامان گستر(سايـــپا)، خوارزمي، مخابرات و يک باب خانه باغ معترف شد.

اين مقام انتظامي در ادامه اظهار داشت: پس از هماهنگي با مراجع قضايي با همکاري متهم همدستان وي در چندين مرحله عمليات غافلگيرانه در نقاط مختلف شهر همدان شناسايي و دستگير شدند و در بازرسي از منازل آنان اموالي از قبيل: مدارک شناسايي،سند مالکيت زمين، عابربانک، اوراق بهادار، تعدادي البسه،ضبط وپخش، دوربين مداربسته، مانيتور،لپ تاپ،پرينتر،دستگاه تصفيه آب،مهر برجسته و همچنين تعداد ديگري اموال متعلق به شرکت هاي خوارزمي وسايپا کشف شد.

سرهنگ زارعي تصريح کرد: متهمان دستگير شده در مراحل مختلف تحقيقات به بزه ارتکابي معترف شدند که با حضور متهمان محل هاي سرقت و نحوه و شگرد بکار رفته مشخص و بازسازي شد و مالباختگان باحضور درآگاهي اموال خودرا شناسايي و تحويل گرفتند.

رييس پليس آگاهي استان همدان در خاتمه افزود: با دستگيري کليه نفرات اين باند سرقت (10 نفر)، متهمان پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به دادسرا اعزام و کليه متهمان با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.


آمادگی پليس نهاوندبراي زائرين اربعين 

فرمانده انتظامي شهرستان "نهاوند" همدان با اشاره به اينکه شهرستان نهاوند در يکي از مسيرهاي اصلي غرب کشور منتهي به کشور عراق قرار گرفته است، از انجام تمهيدات امنيتي لازم براي عبور زائرين اربعين حسيني در اين شهرستان خبر داد .

سرهنگ "محسن اقباليان" در تشريح اين خبر بيان داشت:با توجه به در پيش بودن اربعين حسيني و اين که در اين ايام هزاران زائر ايراني در راستاي ابراز ارادت و اخلاص خود به کربلاي معلي عزيمت مي کنند لذا تمامي دستگاه هاي امنيتي و مسئول در اين خصوص طرح ها وتمهيدات زيادي را در دستور کار و اجرا قرار داده تا بهترين خدمات به زائرين محترم ارائه و امنيت و آسايش آنان فراهم شود.

اين مقام انتظامي ادامه داد: قطعا يکي از نهادهاي مسئول در اين زمينه نيروي انتظامي بوده که از ماهها قبل برنامه ريزي و پيش بيني هاي لازم توسط اين نيرو در سراسر کشور انديشيده شده و زمينه امنيت کامل در مسير زائرين محترم مهيا شده است.

وي گفت:پليس نهاوند نيز با توجه به اينکه شهرستان در غرب کشور و در يکي از مسير هاي اصلي منتهي به کشور عراق قرار گرفته است لذا از ماه ها قبل همزمان با سراسر کشور اقدامات و تمهيدات امنيتي لازم در اينخصوص را پيش بيني نموده و اين برنامه ها در ايام اربعين سرور و سالار شهيدان و همزمان با حضور و عبور زائران از اين شهرستان به مرحله اجرا در خواهد آمد.

فرمانده انتظامي شهرستان نهاوند در پايان اين خبر اذعان داشت: قرارگاه اربعين در فرماندهي انتظامي شهرستان نهاوند تشکيل و در اين ايام به صورت روزانه با برگزاري جلسه تصميمات راهبردي اتخاذ خواهد شد.


دستگيري 80مجرم دربهار

جانشين انتظامي شهرستان "بهار" همدان از دستگيري 80 نفر مجرم در راستاي اجراي طرح هاي ارتقاء امنيت اجتماعي طي ماه گذشته در اين شهرستان خبر داد.

"سرهنگ پاشا واحدي جميل" ضمن تاکيد بر تلاش بي وقفه در مبارزه با جرم و جنايت در سطح شهرستان گفت: امروز ما در شهرستان بهار با تاسي از شعار سال " دولت و ملت ، همدلي و هم زباني" با حمايت هاي مردمي و مشارکت ارگان هاي مختلف سطح شهرستان در بحث توليد امنيت به يک اتقاق نظر جمعي رسيده ايم و کارکنان انتظامي شهرستان براي هم دل و هم زبان شدن با خواسته مردم شهرستان در راستاي مبارزه با جرم و جنايت و رسيدن به امنيت پايدار با تلاشي روز افزون در حال خدمت به شهروندان مي باشند.

وي گفت: پليس هاي تخصصي و کلانتري و پاسگاه هاي شهرستان بهار در بحث ايجاد امنيت پايدار و حراست از امنيت موجود با اجراي طرح هاي مختلف اجتماعي طي ماه گذشته مبازره جهادي با جرايم داشته اند، که توانستند با گسترش اقدامات و طرح ها، مجرمين را در چنگال قانون گرفتار کنند.

سرهنگ "واحدي" گفت: در حوزه انظباط ترافيکي و راهور، ماموران راهنمايي و رانندگي شهرستان در قالب اجراي طرح هاي مختلف در سطح شهرستان بهار موفق به توقيف 177 دستگاه موتور سيکلت و 173 دستگاه خودرو متخلف، فاقد پلاک، فاقد اوراق هويت، و .. شدند که از اين تعداد خودرو توقيف شده بيش از 30 دستگاه از خودروهاي متخلف داراي خلافي بالاي 10 ميليون ريال مي باشند.

اين مقام مسئول گفت: در حوزه کشف موادمخدر بعنوان يکي از معضلات اجتماعي شهرستان، ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان با همکاري کلانتري ها موفق به انهدام يک باند توزيع مواد مخدر و دستگيري 54 نفر از توزيع کنندگان خُرد و معتادان موادمخدر و کشف مقدار 667 گرم موادمخدر شدند.

سرهنگ "واحدي" در حوزه پيشگيري از سرقت، سرقت را از جمله جرايمي دانست که در کليه طرح هاي انتظامي در کانون توجه کارکنان انتظامي شهرستان مي باشد، و در اين خصوص گفت: اقدامات پيشدستانه مهمي در اين شهرستان با عنايت به شروع فصل سرما صورت گرفته ، با اين اوصاف ماموران طي ماه گذشته موفق به کشف 8 فقره سرقت منزل و 1 فقره سرقت موتورسيکلت و دستگيري و شناسايي 4 نفر از سارقان در اين راستا شدند، که با اعتراف به جرم ارتکابي خود به مرجع قضايي معرفي شدند.

همچنين در حوزه امنيت اقتصادي نيز با دستگيري تعداد 6 نفر از قاچاقچيان موفق به کشف مقاديري از انواع مختلف کالاي گمرکي و سوخت قاچاق شدند.

سرهنگ واحدي در پايان خاطرنشان کرد: شهروندان مي توانند با گزارش فعاليت هاي مشکوک از طريق شماره تماس هاي 110 و 197 در جهت برقراري نظم و امنيت شهرستان پليس را ياري کنند .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار