رئیس اداره تعاون و رفاه اجتماعی جیرفت:
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جیرفت گفت: در راستای ترویج فرهنگ کارآفرینی، همایش بزرگ کارآفرینی در این شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۳۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱ 23 November 2015

فرهاد شریفی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل سرمایه‌گذاری و اشتغال در این شهرستان اظهار داشت: امروز اکثر افراد جویای کار افراد تحصیلکرده هستند و بر این اساس 65 درصد افرادی که در مرکز کاریابی شهرستان جیرفت ثبت‌نام کرده‌اند، تحصیلات فوق دیپلم به بالا داشته‌اند.

وی با بیان اینکه اگر افراد دیپلم را به این تعداد اضافه کنیم این میزان 80 درصد افراد جویای کاری است که به این مرکز مراجعه و ثبت‌نام کرده‌اند، می‌شود، تصریح کرد: حدود 62 درصد این افراد هم هیچ‌گونه مهارتی ندارند و فقط تحصیلات دانشگاهی را گذرانده‌اند.

شریفی با اشاره به اینکه علاقه به شغل‌های پشت میزنشینی یکی از مشکلات امروز کشور است و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به دنبال شغل دولتی هستند، افزود: یکی از دلایل نامگذاری هفته‌ای با عنوان کارآفرینی از بین بردن این فرهنگ غلط در بین آحاد جامعه است.

وی با اشاره به لزوم توجه به کارآفرینی در جامعه امروز خاطرنشان کرد: امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که باید به کارآفرینی اهمیت داده شود که طرحی با اهدافی مانند ایجاد مرکز شغلی در دانشگاه‌ها، اشنا کردن دانشجویان با کارآفرینی، ایجاد مراکز رشد ایده در دانشگاه‌ها و ... ارائه شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جیرفت با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در این هفته مانند برگزاری جلسات جمعی از کارآفرینان با دانشجویان که با استقبال این قشر مواجه شده است، گفت: همایش بزرگ کارآفرینی در جیرفت برگزار می‌شود.

اسماعیل امیری مدیر کمیته امداد امام خمینی جیرفت در این جلسه اظهار داشت: سرمایه‌هایی که در کمیته امداد به افراد زیر پوشش واگذار می‌شود سرمایه خرد است که با توجه به توانایی افراد به آنها واگذار می‌شود.

وی بیان داشت: راه کاهش افراد زیر پوشش این نهاد توانمندسازی افراد است که با کارآفرینی و ایجاد اشتغال گامی مهمی در این راستا می‌توان برداشت و اگر کارگاه‌ها افراد تحت حمایت این نهاد را به‌کار بگیرند در سال نخست بیمه آنها به طور کامل پرداخت می‌شود.

امیری با اشاره به خروج 68 خانوار از ابتدای سال جاری از حمایت این نهاد با توانمندسازی آنها در شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثر افراد زیر پوشش کمیته امداد از پشتوانه‌ای برخوردار نیستند با همکاری نهادها افراد واجد شرایط را برای اشتغال معرفی می‌کنیم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی جیرفت افزود: در راستای توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش این نهاد به‌زودی 20 دستگاه تراکتور و 20 وانت بین افراد متقاضی در منطقه توزیع می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار