کمیته های ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی از جمله کمیته استان امنیت و انتظامات برای ارائه خدمات به مسافران دراستان تشکیل شده است
کد خبر: ۱۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۰ 11 March 2015

حسین امامی معاون گردشگری میراث فرهنگی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار دورنا نیوز اظهار داشت: کمیته های ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی از جمله کمیته استان امنیت و انتظامات برای ارائه خدمات به مسافران دراستان تشکیل شده و هماهنگی های لازم برای تبلیغات تهیه بسته های سفر، تعیین مشخص کردن محورهای گردشگری آماده سازی بناهای تاریخی وموزه ها و صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش بر این است برنامه ها و فعالیت کلیه دستگاه ها در حوزه گردشگری در قالب یک کتابچه ارائه شود تا گردشگران بتوانند نهایت استفاده را از جاذبه های گردشگری استان ببرند.

وی اعلام کرد: امسال راه اندازی اتوبوس های رایگان گردشگری از جمله اقدامات شاخصی است که در سال گذشته نیز در شهرستان اورمیه انجام گرفت و در این زمینه محورهای گردشگری دراورمیه مشخص شده و راهنمایان گردشگری مستقر شده تا اطلاعات کامل را به گردشگران در ایام تعطیلات نوروز ارائه دهند.

امامی متذکر شد: امسال با توجه به آب و هوای مطلوب شمال وشمال غربی استان پیش بینی می شود با جمع کثیری از گردشگران در استان مواجه شویم که ضرورت دارد دستگاههای مختلف مرتبط با حوزه گردشگری برای اسکان و پذیرائی در خورشان از مسافران همکاریهای لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی جزو مقاصد راهیان نور محسوب می شود ادامه داد: باید برنامه ریزها و اقدامات لازم برای خدمات مناسب به مسافران مد نظر باشد.

امامی با بیان اینکه امسال ظرفیت واحدهای اقامتی در استان افزایش خواهد یافت یادآور شد: هتل ۵ ستاره آنای ارومیه از پیشرفت اجرایی ۹۹ درصدی برخوردار است و در آینده نزدیک نیز ۲ هتل آپارتمان به ظرفیت اقامتی شهر اورمیه افزوده خواهد شد.

مدیر راهداری آذربایجان غربی نیز در رابطه با برنامه های این نهاد در ایام نوروز گفت: اکیپ ها تیمهای ۶۷گانه مستقر در راهدارخانه و گردنه های این استان آماده خدمت رسانی به مسافران در ایام نوروز امسال شدند.

ارسلان شکری افزود: راهداران اداره کل راه وشهر سازی آذربایجان غربی در راستای اجرا و استمرار طرح زمستانی در راهدار خانه ها مستقر میشوند و اکیب های ۶۷گانه در قالب ۸۴۲ نفر پرسنل راهداری در راهدار خانه و گردنه های این استان در ایام تعطیلات نوروز آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی می باشند.

وی گفت: امیدواریم با تلاش و کوشش مضاعف راهدارن و رعایت کلیه قوانین و مقررات توسط کاربران جاده ای محورهای ایمن و جاده های عاری از تصادف در سطح استان داشته باشیم.

شکری اظهار کرد: اصلاح تابلو ها، خط کشی راها، تشکیل کشیک های راهداری شبانه روزی، تجهیز و سازماندهی راهدارخانه های ثابت و سیار در سطح استان، اعلام پیام های ایمنی و نوروزی، حدف و آشکاری سازی نقاط حادثه خیز، اصلاح و نصب علائم، نصب تابلوهای پیام متغیر و آمادگی اکیب های راهداری در راهدارخانه ها برای کمک به مسافران از تمهیدات دیکر اداره کل راه و شهر سازی استان است.

طرح نوروزی امسال از ۲۵ اسفند تا ۲۰ فروردین ماه سال ۹۴ در سطح راههای ارتباطی آدربایجان غربی اجرا می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار