آزاده و سردار جانباز، حاج صارم طهماسبی همرزم شهید مصطفی چمران و از یادگاران هشت سال دفاع مقدس به ندای حق لبیک گفت و امروز به سوی ملائک پرکشید.
کد خبر: ۱۲۴۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴ 06 November 2015

طهماسبی از جانبازان 70 درصد جنگ تحمیلی پس از یک دوره طولانی دو ساله و تحمل رنج و درد ناشی از جراحت دوران دفاع مقدس صبح روز جمعه 15 آبان دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.

به گزارش تابناک ایلام،این آزاده سرافراز حدود ساعت ۱۱ امروز و بر اثر سکته قلبی در شهرستان آبدانان پس از تحمل سال‌ها رنج و در بستر بیماری به جمع هم‌رزمان شهیدش پیوست.

صارم طهماسبی در سال ۱۳۳۳ در روستای سرابباغ شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام دیده به جهان گشود و دوران ابتدایی و راهنمایی را در همان روستا به پایان رساند و برای گذراندن مقطع متوسطه راهی آبدانان، دهلران و شهرستان اسدآباد استان همدان شد و در سال ۴۹ پس از آشنایی با شهیدان محمد منتظری و اندرزگو وارد مبارزات سیاسی علیه رژیم ستمشاهی شده و توسط ساواک ایلام شناسایی و دستگیر شد.

سردار طهماسبی در سال ۱۳۵۰ همراه با چند نفر از همراهان و مبارزان انقلابی به لبنان سفر کرد و به مدت پنج سال، ضمن فراگیری فنون و آموزش های رزمی و پارتیزانی و زندگی در شرایط بسیار سخت، در کنار مجاهدان و مبارزان جنبش ام لبنان علیه رژیم غاصب اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی جنگید و توسط مأموران رژیم غاصب اسرائیل به شدت مجروح شد که آثار به‌جای مانده از جراحات آن زمان در پای چپ این مجاهد نستوه همچنان باقی مانده بود.

طهماسبی در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی وارد ایران شد و در یک مرکز چریکی به صورت مخفیانه به ساخت بمب‌های دستی و آموزش و هدایت تظاهرکنندگان ضد حکومت شاه پرداخت و آنها را تجهیز و تسلیح می کرد.

پس از سرنگونی رژیم پهلوی و برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دستور و همراه شهید محمد منتظری با یک فروند هواپیمایی نظامی برای تکمیل مأموریت‌ها و فراگیری آموزش‌های پیشرفته دوباره راهی لبنان و شهرهای (سور، صیدا، نبتیه و جرج البراجنه) شد و پس از گذشت یک سال و نیم به کشور بازگشت و با هماهنگی و دستور شهید مصطفی چمران در جبهه میانی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران (استان ایلام) مشغول نبرد جانانه با متجاوزان بعثی شد.

در 13 آبان سال 1363 هنگام ماموریت شناسایی در منطقه سرخر مهران از سوی گروه معروف به گوش برها به اسارت درآمد و پس از 50 ماه اسارت به آغوش ایران اسلامی بازگشت.
این آزاده و جانباز سرافراز میادین نبرد حق علیه باطل دارای شش فرزند است که همگی جزء نخبگان علمی بوده و در مدارج مختلف تحصیلی مشغول ارائه خدمت به جامعه هستند.
شهید طهماسبی در مسئولیت های مختلف عملیاتی، شناسایی، رزمی و فرماندهی یگان های پیاده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان ایلام خدمات شایانی به اسلام و انقلاب ارائه کرد.
حاج صارم طهماسبی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد علوم سیاسی و سوابق درخشانی در تدریس و تفسیر قرآن و نهج البلاغه داشت.
مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید والامقام روز شنبه 16 آبان ساعت 14 در شهرستان آبدانان زادگاه شهید با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان و همرزمانش برگزار می شود.
شهید طهماسبی در مسئولیت های مختلف عملیاتی، شناسایی، رزمی و فرماندهی یگان های پیاده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان ایلام خدمات شایانی به اسلام و انقلاب ارائه کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار