مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: 3 هزار میلیارد تومان یارانه به واحدهای تولیدی پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۱۲۰۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲ 30 October 2015

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: 3 هزار میلیارد تومان یارانه به واحدهای تولیدی پرداخت می‌شود.

به گزارش فارس، محمدرضا متین درکارگروه اقتصادی استانداری همدان اظهار کرد: محور کارها ارائه تسهیلات و یارانه به کارگاه‌های تولیدی است که صرفاً باید همه واحدهای تولیدی از آن بهره‌مند شوند، ولی عملاً مورد موافقت قرار نگرفته است.

وی دلیل آن را محدودیت یارانه 3 هزار میلیارد تومانی دانست و در مورد رفع موانع تولید گفت: این طرح در حال حاضر در حال اجراست.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت همدان ادامه داد: در این زمینه مشکل اساسی استقرار واحدهاست که استقرار صنایع در شهرک صنعتی مشمول این دستورالعمل است.

وی ادامه داد: مشکل ما در این زمینه اجاره واحدهای شهرک صنعتی است که با پیگیری‌های انجام‌ شده، این قانون برداشته شده و این واحدها دارای دفترچه هستند.

متین در مورد بحث اجاره واحدهای تولیدی اظهار کرد: مشکل دیگر این واحدها پرداخت بیمه است که اداره بیمه با مالکان اصلی این واحدها در زمینه پرداخت بیمه کار دارد ولی با مستأجر در ارتباط با بیمه کاری ندارد که این می‌تواند بن‌بستی در بیمه واحدهای استیجاری باشد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اصل 138 قانون در پایان سال 93 عملاً ستاد تسهیلات با رویکرد جدید فعال شد و برگزاری این جلسات با دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان همدان انجام می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همداندر زمینه عملکرد این جلسات گفت: در این مدت، 15 جلسه تشکیل شده و 88 مصوبه داشته‌ایم که 65 مصوبه آن مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده است.

وی ادامه داد: 23 مصوبه مربوط به سازمان جهاد کشاورزی بوده که در مجموع 39 مصوبه اجرا شده و 49 مصوبه در حال پیگیری است.

متین افزود: از تعداد تسهیلات بانکی 34 مصوبه اجرایی شده و از مجموع 66 مصوبه نیز 26 مصوبه در زمینه معرفی و ارائه تسهیلات بوده است.

معاون صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز از وضعیت کارگاه‌های ریخته‌گری استان گزارشی ارائه داد و گفت: از مهرماه سال گذشته به این کارگاه‌ها ابلاغ شد که از گاز به جای سوخت مایع استفاده شود.

محمد بهزادی افزود: به واحدهای دارای مصرف‎ بالا یعنی 140 هزار لیتر نیز سوخت گاز 6 ماهه به صورت رایگان داده شد، ولی برای تغییر سوخت هیچ اقدامی نکردند.

وی اظهار کرد: هم اکنون مهلتی 4 ماهه داده‌ شده که اگر واحدها سوخت خود را تغییر ندهند، منجر به تعطیلی آن‌ها می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار