مدیر کل انتقال خون استان مازندران از اهدای خون 4 هزار و 639 نفر در دهه اول ماه محرم امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱ 28 October 2015
به گزارش تابناک مازندران اسماعیل پوریانی در گفتگو با خبرنگار در ساری، گفت: در دهه نخست ماه محرم امسال بیش از 5 هزار نفر برای اهدای خون به پایگاه های سیار انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد 4 هزار و 639 نفر واجد شرایط اهدای خون بودند.
وی افزود: از این تعداد 841 نفر افرادی بودند که برای نخستین بار اقدام به اهدای خون داشتند و دو هزار و 711 نفر افراد مستمر و یکهزار و 187 نفر نیز افراد باسابقه در اهدای خون بودند.
مدیرکل انتقال خون مازندران یادآور شد: همچنین تعداد 136 نفر از اهداکنندگان خانم ها بودند.
وی با اشاره به طرح بزرگ نذرخون در ایام ماه محرم خاطرنشان کرد: در این طرح افراد با مراجعه به مراکز اهدای خون از اول محرم تا اربعین، نذر خود را می‌توانند ادا کنند.
پوریانی با توضیح این مطلب که در سال‌های گذشته با حجم بسیاری از افراد اهداکننده در ایام محرم به‌ ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا مواجه می‌شدیم که با توجه به فرآوری و انجام آزمایش‌های مختلف سبب شده که نتوانیم خدمت‌رسانی خوبی انجام شود، افزود: امسال برای افرادی که نذر اهدای خون دارند ، کارت شناسایی صادر شده لذا  تا پایان ماه صفر می توانند برای اهدای خون به مراکز انتقال خون در سطح استان مراجعه کنند.
مدیرکل انتقال خون مازندران تصریح کرد: براساس نظر مراجع افرادی که نذر خون کردند می‌توانند تا اربعین حسینی نسبت به ادای نذر خون اقدام کنند و هیچ اشکالی ندارد. 

منبع:شمال نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار