رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل ضمن تأکید بر توسعه فرهنگ صلح و سازش در استان اردبیل از صد او سیمای مرکز استان خواست در این زمینه مروج باشد.
کد خبر: ۱۱۶۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸ 07 April 2024

به گزارش تابناک اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین علوی ۱۸ فروردین با بیان اینکه شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی در استان هستیم، اظهار کرد: صداوسیما در زمینه ایجاد فرهنگ صلح و سازش می‌تواند تلاش کند.

وی ادامه داد: تفاهمنامه صلح و سازش با برخی از ارگان‌های دولتی منعقد کرده ایم، اما صداوسیما همکاری مطلوبی در زمینه ایجاد صلح و سازش در استان اردبیل ندارد.

علوی تصریح کرد: طبق بررسی ها، صداوسیمای مراکز سایر استان‌ها با مراجع قضایی و شورای حل اختلاف استان‌ها همکاری مناسبی دارند و باید در استان اردبیل نیز این همکاری‌ها تقویت شود.

رئیس توسعه حل اختلاف استان افزود: در رابطه با آموزش‌های حقوقی و افزایش آگاهی مردم در مقابله با کلاهبرداری و جعل اسناد، صداوسیما می‌تواند با تولید برنامه‌هایی همکاری داشته باشد و برای افزایش آگاهی قضایی مردم اقدام کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با افزایش جمعیت کیفری امکانات فیزیکی زندان‌ها پاسخگو نمی‌باشد و باید جایگزین‌های دیگری تدبیر شود.

علوی ضمن بیان اینکه تجری مجرمان افزایش یافته است، اضافه کرد: نباید میزان مهریه افزایش یابد و این امر نیز نیازمند فرهنگ سازی و افزایش آگاهی مردم و زوجین است.

این مقام مسئول قضایی استان در خصوص افراد حاضر در شعب شورای حل اختلاف خاطرنشان کرد: این اشخاص دارای مدارک کارشناسی بوده و تعدادی نیز تحصیلات حقوق دارند و در جهت ایجاد سازش در دعاوی تلاش می‌کنند و در نهایت با طرح نظریه مشورتی، پرونده‌ها ارجاع به قاضی شورای حل اختلاف می‌شود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار