نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: همه توجه کنند که مدیریت اصلی جنگ غزه در دست آمریکایی‌هاست و تمام جنایات به پای آمریکا نوشته می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۲ 06 April 2024

به گزارش تابناک اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، ۱۷ فروردین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل و با حضور پرشور و گسترده نمازگزاران و اقشار مختلف مردم برگزار شد اظهار کرد: اشغال فلسطین فاجعه بزرگ برای امت اسلامی بود و هزینه بسیار سنگینی را بر امت اسلامی تحمیل کرد. غربی‌ها با چند غرض این کار را کردند اولاً قصد انتقام جنگ‌های صلیبی را داشتند قرن‌ها مسلمان‌ها در موضع اقتدار و غرب در موضع انفعال بود و حالا قضیه عکس شده است. دوم در خاورمیانه برای خود جای پای دائمی پیدا کنند و سوم ژاندارم مهمی برای نفت و انرژی درست کنند تا چین و روسیه به این منطقه نزدیک نشوند و چهارم از شر یهودی‌های خاص خلاص شوند.

وی عنوان کرد: همه توجه کنند که مدیریت اصلی جنگ غزه در دست آمریکایی‌هاست و تمام جنایات به پای آمریکا نوشته می‌شود و اعتراضات آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها همه تصنعی و برای تنظیم افکار عمومی اروپا آمریکا و برای رای آوری در انتخابات است بنابراین تمام جنایات اسرائیل به پای آمریکایی‌ها نوشته می‌شود.

آیت الله عاملی افزود: این هفته دو جنایت بسیار تکان دهنده در غزه اتفاق افتاد ارتش اسرائیل جمعی از کودکان فلسطینی را سر برید پیدا شدن جنازه‌های کودکان سر بریده مسئله عادی نبود کار ارتش اسرائیل و عمدی بود تا فلسطینی‌ها آن‌ها را ببینند و مرعوب شوند و راضی به هجرت گردند و دوم اینکه این هفته اسرائیل جمع زیادی از فلسطینی‌ها را در مجتمع شفا دست بسته زنده به گور کرد اول کسی که مسلمان‌ها را زنده به گور کرد معاویه بود که بعضی از اصحاب امیرالمومنین (ع) را زنده به گور کرد دوم منصور دوانیقی است و سوم صدام و چهارم اسرائیل؛ قصد اسرائیل تهجیر از طریق ایجاد رعب است، ولی هر کاری می‌کند به آن مقصد نمی‌رسد یعنی هر جنایتی می‌کند نمی‌تواند اراده ملت بزرگ فلسطین را بشکند و تا آخر هم نخواهد شکست.

آیت الله عاملی گفت: در خصوص حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق همه توجه کنند که اسرائیل از دو جهت در حال خفه شدن است اول اینکه به هیچ یک از مقاصد خود در جنگ غزه نرسیده است نه حماس از بین رفته و نه اسراء اسرائیل آزاد شده‌اند. برای نتانیاهو امکان کناره‌گیری هم نیست، چون به منزله خودکشی است فشار جهانی نیز فوق العاده است تنها راه نجات، ایجاد یک جنگ منطقه‌ای است تا در سایه آن فشار اسرائیل برداشته شود.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: نقشه حمله به کنسولگری را آمریکایی‌ها به اسرائیل داده اند، چون به نفع آن‌ها هم هست. آن‌ها در اوکراین به طور کامل مفتضح شده اند. روسیه چند استان را از اوکراین جدا کرده و با اجرای انتخابات به روسیه ملحق کرده است آن‌ها هرچه در اوکراین هزینه کرده‌اند نفله شده است و جوابی برای ملت خود ندارند همه این‌ها اقتضاء می‌کند که ما در خصوص انتقام از اسرائیل از سر احساس تصمیم نگیریم. تردیدی در وجوب انتقام حتی شدیدترین انتقام نیست، اما باید بر اساس یک فکر جامع الاطراف محقق شود و قطعاً مسئولین ارشد جمهوری اسلامی ایران هوشمندانه عمل خواهند کرد این مطلب که ایران هوشمندانه عمل خواهد کرد باید به افکار عمومی جامعه جهت خنثی کردن نگرانی روانی بازار تزریق شود. این تزریق خیلی مهم است.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل در خاتمه سخنان خود ضمن قدردانی از حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: از اهالی محترم و مکرم استان که با همت تمام و با روحیه حماسی در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند تشکر می‌کنم این اجتماع عظیم که واقعا فوق العاده بود قبل از هر چیز یک مانور بزرگ قدرت و بصیرت است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار