رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ۳۰۰ زندانی جرایم غیر عمد و محکوم مالی استان مرکزی امسال با کمک خیرین آزاد شدند.
کد خبر: ۱۱۵۹۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰ 19 March 2024

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام سعید جزایی اظهار داشت: ما معتقدیم، زندان محل نگهداری مجرمینی است که آزادی آنان، امنیت جامعه را به خطر می اندازد بنابراین باید برنامه هایی پیشگیرانه و تربیتی به مرحله اجرا درآورد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: 300 زندانی جرایم غیر عمد این استان با 4980 میلیارد ریال بدهی، امسال آزاد شدند که از این تعداد 16 نفر، زن هستند، از این میزان بدهی، 850 میلیارد ریال را شکات بخشیدند و گذشت کردند، 100 میلیارد ریال آورده خود محکومان بوده، 3770 میلیارد ریال با کمک دستگاه قضا و صدور رای اعسار توسط قضات، 150 میلیارد ریال کمک بانک‌ها و 95 میلیارد ریال کمک بلاعوض ستاد دیه استان است.

جزایی بیان کرد: برخی زندانیان با محکومیت مالی، کسانی هستند که تولیدکننده و فعال اقتصادی هستند اما به علت تلاطم ها، نوسانات اقتصادی و ناخواسته در زندان به سر می‌برند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی به ارزش و جایگاه احسان و نیکوکاری اشاره کرد و گفت: تلاش دستگاه عدالیه این است تا آمار زندانیان کاهش یابد و تدبیر، برنامه ریزی و سیاست قوه قضائیه براین مهم قرار دارد.

وی بیان کرد: هدف این است تا زندانی جرایم غیرعمد و محکوم مالی در زندان نباشد و برای رسیدن به این مسئله باید با استفاده از ظرفیت صلح یاران، رضایت شکات را گرفت و با کمک‌های نیکوکاران، مقدمات آزادی زندانیان فراهم شود.

جزایی اضافه کرد: بخشی از زندانیان محکومان مالی هستند که شامل محکومین به پرداخت مهریه و دیه بر اثر تصادفات رانندگی هستند که مجرم نیستند بلکه به دلایلی گرفتار زندان شده‌اند که 233 زندانی، سال گذشته با کمک خیران در این استان توسط نیکوکاران خیران آزاد شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار