بسته خبری شهرستانها/بوکان
بسته خبری شهرستانها، خبرهایی را شامل می شود که همکاران تابناک آذربایجان غربی از شهرستانهای مختلف استان تهیه و ارسال می نمایند.
کد خبر: ۱۱۵۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹ 20 October 2015

تیتر خبر 1 ) توسعه مرکز شماره 8 شهری 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش رضا سلیمانی خبرنگار تابناک آذربایجان غربی –بوکان : دکتر محمدمقصدحق مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان در جریان بازدید از طرح توسعه مرکزط بهداشتی درمانی شماره 8 شهری گفت: عملیات توسعه مرکز بهداشتی درمانی شماره 8 شهری با توجه به احداث آپارتمانهای مسکن مهر و افزایش جمعیت تحت پوشش از طرف مرکز بهداشت بوکان مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: به همین منظور با استفاده از پتانسیل خیرین عملیات توسعه آن از 240 متر به 600 متر مربع آغاز شد و تا کنون از طرف خیرین 240 میلیون ریال به صورت نقدی و یا مصالح کمک شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان ادامه داد: به منظور ادامه اجرای پروژه مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

این مرکز 26 هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرار خواهد داد

دکتر شادی قادری سرپرست مرکز بهداشت بوکان نیز به جمعیت تحت پوشش این مرکز اشاره کرد و گفت: این مرکز به مرکز بهداشتی درمانی شهری- روستایی تبدیل خواهد شد که جمعیت تحت پوشش آن به 26 هزار نفر می رسد.

وی افزود: 4 خانه بهداشت و 12 روستا با 800 خانوار در بخش روستایی و 5134 خانوار نیز در بخش شهری مراقبتهای بهداشتی درمانی را از این مرکز دریافت خواهند کرد.

دکتر قادری ادامه داد: با راه اندازی این مرکز، پزشک عمومی، ماما، کارشناسان بهداشت خانواده، بهداشت محیط و مبارزه با بیماریها ارائه خدمات بهداشتی منطقه را به عهده خواهند گرفت.

تیتر خبر 2 ) ورزشکار بوکانی مقام سوم مسابقات پاورلیفتینگ را کسب کرد

انورملارحیمی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بوکان در گفتگو با خبرنگار سرویس ورزشی تابناک گفت : محسن سهرابی قهرمان مسابقات پاورلیفتینگ بدون لوازم قهرمانی باشگاه های کشور شد.

وی افزود : انتخابی تیم اعزامی به مسابقات آسیایی 2015 ازبکستان با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

ملارحیمی افزود: مسابقات پاورلیفتینگ بدون لوازم قهرمانی باشگاه های کشور شدو انتخابی تیم اعزامی به مسابقات آسیایی 2015 ازبکستان با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بوکان افزود : محسن سهرابی ورزشکار بوکانی توانست در رده سنی جوانان در وزن ۶۶ کیلوگرم مقام سوم قهرمانی این مسابقات را بدون لوازم قهرمانی باشگاه های کشور با رکورد ۴۳۷/۵ کسب نماید.

وی در پایان خاطرنشان کرد : این مسابقات طی روزهای 17 لغایت 20 مهر ماه در محل مجموعه ورزشی مادران و کودکان بعثت تهران در 4 رده سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان پیگیری شد و در نهایت برترین ها معرفی شدند.

تیتر خبر 3 ) فرماندار بوکان بعنوان رئیس انجمن میراث فرهنگی منصوب شد

جلسه آغاز به کار انجمن میراث فرهنگی شهرستان بوکان که با حضورمدیرکل میراث فرهنگی وصنایع گردشگری استان آذربایجان غربی،جانشین فرماندهی سپاه،شهردارورئیس شورای شهر،رئیس اداره میراث فرهنگی وادارات مرتبط در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

فرماندار شهرستان بوکان با اشاره به اهمیت وارزش حفظ میراث فرهنگی درسخنانی اظهار داشت: درسطح شهرستان بوکان آثار فرهنگی متنوعی در حوزهای مختلف مذهبی،تاریخی وگردشگری داریم لذا باید برای آگاه سازی عموم مردم به منظورحفظ هرچه بیشترآثار فرهنگی، ثبت و نگهداری آنان تلاش کنیم


جمال خسروی افزود: باید با همکاری ادارات ومردم به منظور پر رونق کردن حوزه میراث فرهنگی تلاش کنیم.

وی گفت: متأسفانه میراث فرهنگی شهرستان بوکان مشکلات متعددی دارد واین هم ناشی از کم توجهی در گذشته است که باعث بروز مشکلات زیادی در این حوزه شده است.

فرماندار شهرستان بوکان برای رفع مشکلاتی که درحوزه میراث فرهنگی وجود دارد پیشنهاد داد: توسط مسئولین استانی یک تیم متشکل از کارشناسان مجرب درحوزه میراث فرهنگی برای بازبینی مجوز های قبلی که از سوی اداره میراث فرهنگی صادر شده اند تشکیل شود تا به صورت حرفه ای در صدد بررسی ورفع مشکلات موجود برآیند.
خسروی افزود:ما باید برای تبیین و تشریح نقش و جایگاه میراث فرهنگی در بین مردم تلاش کنیم و مردم را از ارزش های میراث فرهنگی آگاه کنیم.


شایان ذکر است با دستوراستاندار آذربایجان غربی، فرماندار شهرستان بوکان بعنوان رئیس انجمن میراث فرهنگی شهرستان بوکان منصوب شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار