معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: دولت به‌صورت انحصاری خریدار محصول پروژه تولید سولفات پتاسیم در آرادان است و محصولات تولیدی این طرح را در راستای تأمین امنیت غذایی و خودکفایی در اختیار کشاورزان قرار خواهد داد.
کد خبر: ۱۱۵۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰ 05 February 2024

به گزارش تابناک سمنان، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور ظهر امروز در آیین افتتاحیه پروژه تولید سولفات پتاسیم شرکت املاح معدنی ایران در شهرستان آرادان اظهار کرد: در ایام‌الله دهه فجر سال جاری، ارائه خدمت در نقطه نقطه کشور را شاهدیم و با جهاد، وقت‌گذاری و تدابیر رئیس‌جمهور، اعضای هیأت دولت، استانداران و مدیران اجرایی، گره از مشکلات جدی کشور باز شده است.

وی عنوان کرد: کار میدانی با نگاه حل مسأله دولت سیزدهم اثرات بسیار مشهودی در عمران و آبادی روستا‌ها و شهر‌های کشور داشته است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در حال حاضر در دهه فجر سال ۱۴۰۲ شاهدیم که بالغ‌بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی و اقتصادی در استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.

منصوری بیان کرد: رشد شاخص‌های اقتصادی بسیار مطلوب، کاهش نرخ بیکاری با تحول چشمگیر و دستاورد‌های ارزنده و بهبود شاخص‌ها در حوزه اجتماعی ازجمله مواردی است که در استان سمنان شاهد آن هستیم.

وی تأکید کرد: کود سولفات پتاسیم از نیاز‌های ضروری در کشور است که تولید سالانه ۴۰ هزار تُن کود در این شرکت امری ارزنده است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: ازلحاظ بیولوژیک و امنیت غذایی و در راستای خودکفایی، طرح‌هایی از این دست اهمیت بسیار زیادی برای ما دارد که با اجرای این طرح و پروژه‌های مشابه از این دست، در کشور در تولید سولفات پتاسیم به خودکفایی خواهیم رسید.

منصوری ضمن ابراز امیدواری برای پویایی و تحرک هرچه بیشتر این واحد تولیدی، گفت: دولت به‌صورت انحصاری خریدار این محصول است که با خرید محصولات تولیدی این طرح (سولفات پتاسیم) را در راستای تأمین امنیت غذایی و خودکفایی، در اختیار کشاورزان قرار خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری تکنولوژیک و اتکای به ظرفیت ملی در راه‌اندازی خط تولید، از نقاط قوت بهره‌برداری از این طرح تولیدی است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار