مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: امسال در استان قزوین با کاهش ۵۷ میلی‌متری بارندگی روبرو هستیم و چهارمین سال خشک سالی را تجربه می کنیم.
کد خبر: ۱۱۵۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳ 31 January 2024

به گزارش تابناک قزوین، یوسف شیخ الملوکی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که ظهر امروز در شهر جدید مهرگان برگزار شد، اظهار کرد: «تغییر اقلیم» مهمترین چالش پیش رو‌ی جامعه بشری در تمام دنیا مواجه است که بر لایه‌های مختلف زندگی اثر نامطبوعی گذاشته است.

وی افزود: از مهمترین اقدامات برای جلوگیری از افزایش این معضل، برگزاری هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم می‌باشد که در روز‌های ۷ و ۸ بهمن ماه امسال با شرکت ۲۱ کشور جهان در تهران برگزار شد.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از ارائه ۲۵۰ مقاله در این کنفرانس توسط محققین خبر داد و خاطرنشان کرد: تغییر اقلیم ناشی از گرم شدن زمین و تولید گاز‌های گلخانه‌ای است که در حال حاضر مقابله با آن دشوار است و پیامد‌های منفی را به دنبال دارد.

شیخ الملوکی با اشاره به وضعیت بارندگی در سطح کشور، عنوان کرد: در سال جاری در استان قزوین با کاهش ۵۷ میلی‌متری بارندگی روبرو هستیم و چهارمین سال خشک سالی را تجربه می‌کنیم.

وی در ادامه از فعالیت ۴۴ ایستگاه هواشناسی در استان قزوین خبر داد و تصریح کرد: حدود ۴ ایستگاه نیز به این تعداد اضافه خواهد شد و محل فعالیت آن‌ها در شهرستان‌های البرز، آبیک، دانسفهان و پارک ملی باراجین می‌باشد و برای راه اندازی آن‌ها اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان پیش بینی می‌شود.

این مسوول همچنین جلوگیری از تولید گاز‌های گلخانه‌ای را امری بسیار مهم برشمرد و گفت: مدیریت آسیب باید صورت بگیرد و اگر به شکل فعلی حرکت کنیم تا چند سال آینده دشت قزوین را از دست خواهیم داد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار