نویسنده و کارگردان قزوینی گفت: تئاتر «بادشاه» از ۲۸ فرودین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۵ در مجموعه تئاتر شهر استان قزوین روی صحنه خواهد رفت و حداقل تا یک ماه تا ۴۵ روز ادامه خواهد داشت البته اگر استقبال صورت گیرد اجرا تا ماه محرم ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۶۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰ 07 April 2024

به گزارش تابناک قزوین، قاسم قوامی در رونمایی از پوستر تئاتر «بادشاه» که امروز ۱۸ فروردین در سالن جلسات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برای نگارش نمایشنامه این اثر ۲ سال پژوهش اساسی در خصوص سعدی انجام دادم و با مراجعه به محتوای ادبیات کلاسیک ایران به این نتیجه رسیدم میزان تولیداتی که بر اساس آثار سعدی وجود دارد به تعداد انگشتان ۲ دست هم نمی‌رسد و اینگونه بود که نمایشنامه بادشاه بر اساس حکایتی از گلستان سعدی را نوشتم.

وی با اشاره به اینکه ما در اثر نمایشی به دنبال تولید اثر طنز فاخر هستیم، افزود: متن این اجرا بیش از ۲۱ بار بازنویسی شد تا اثری خوب اجرا شود چرا که امروزه مردم شریف و نجیب ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به این دارند که لبخند بر لبان آنان جاری شود، اما ما به هر قیمتی دنبال خنداندن نیستیم بلکه به دنبال این هستیم که بر پایه طنز نقد کنیم و لبخند بر لب مخاطب جاری کنیم.

قوامی بیان کرد: ویژگی دیگر اثر‌های نمایشی سرگرم‌کنندگی کار است و رسالت همه هنر‌ها این است که بتواند فضای سرگرم کننده‌ای برای مخاطب ایجاد کند، اما ما دنبال هر فضای سرگرم کننده‌ای با هر قیمتی نیستیم بلکه اجرا باید پند و اندرزی به مخاطب ارائه دهد.

وی تصریح کرد: از ویژگی‌های دیگر این اجرا شگفت‌انگیز بودن این اثر است و مخاطب وقتی این نمایش را ببیند با اقوام مختلفی آشنا خواهد شد؛ ویژگی دیگر اجرای موسیقی در نمایش است که این موضوع نیز قابلیت‌های اثر نمایشی را بالا می‌برد.

نویسنده و کارگردان قزوینی تصریح کرد: این اثر بر بستر تئاتر آیینی و سنتی شکل گرفته و با توجه به ویژگی‌هایی که دارد چندین سال است چنین اثر‌هایی تولید نشده و از مخاطبین دعوت می‌شود از این کار استقبال کنند.

این هنرمند قزوینی بیان کرد: برای انجام فعالیت‌های فرهنگی پشتیبانی همه جانبه لازم است و ما توقع داریم که مسئولین پشتیبانی کنند؛ از پشتیبانی حوزه هنری تشکر می‌کنیم که از ابتدای شکل‌گیری این نمایش همراه ما بودند.

وی عنوان کرد: این کار از ۲۸ فرودین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۵ در مجموعه تئاتر شهر استان قزوین روی صحنه خواهد رفت و حداقل تا یک ماه تا ۴۵ روز ادامه خواهد داشت البته اگر استقبال صورت گیرد اجرا تا ماه محرم ادامه خواهد داشت.

قوامی در پایان گفت: در این نمایش ۲۱ نفر بازیگر سر صحنه ۶ نفر عوامل موسیقی و به صورت کلی ۳۱ نفر برای اجرای این نمایش تلاش کرده‌اند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار