رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر، ۱۲۹ طرح بخش کشاورزی استان اردبیل، با اشتغال‌زایی 986 نفر به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۵۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹ 30 January 2024

به گزارش تابناک اردبیل، نوبخت اژدری صبح امروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای این طرح‌ها در حدود ۴ هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، علاوه بر بهره‌مندی ۵۰۱۵ خانوار، برای ۹۸۶ نفر به صورت مستقیم و برای ۴۳۷ نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال ایجاد می‌شود.

وی افزود: ۹ طرح مجتمع گلخانه‌ای به مساحت ۱۰.۶ هکتار در شهرک‌های گلخانه‌ای مغان و سامیان با ظرفیت تولید ۲۵۰۰ تن انواع محصولات گلخانه‌ای و ۲۷۰ هزار شاخه انواع گل زینتی و ۲ طرح گلخانه‌ای خارج از شهرک‌های استان اردبیل، از جمله طرح‌های آماده بهره برداری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پنج طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی شامل صنایع بسته‌بندی، سردخانه، تولید خوراک دام و طیور، پنبه پاک‌کنی و برنج‌کوبی با ظرفیت تولید ۳۴ هزار و ۲۵۰ تن از جمله سایر طرح‌های آماده بهره‌برداری برای ایام دهه فجر در استان اردبیل است.

افتتاح ۷۸ طرح بخش آب و خاک

اژدری تصریح کرد: ۷۸ طرح بخش آب و خاک با لحاظ ۵۷ طرح سامانه نوین آبیاری سطوح کوچک و بزرگ شامل مرمت و احیای قنوات، اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، زهکشی اراضی، احداث استخر ذخیره آب و کانال انتقال آب را از جمله دیگر طرح‌های آماده بهره‌برداری در ایام دهه فجر امسال استان اردبیل است؛ هدف از اجرای این طرح‌‎ها، صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید و درآمد کشاورز و بالا رفتن راندمان آبیاری است.

وی در ادامه بیان کرد: ۱۰ طرح بخش دام و طیور شامل مجتمع پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار، پرواربندی بره و پرورش گاو شیری و نیز سه طرح شیلات و آبزیان شامل تولید ۱۰ تن ماهی سردآبی، ۵۰ هزار قطعه زالوی طبی و پرورش ۶۰۰ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا نیز در این ایام افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل پنج طرح منابع طبیعی و آبخیزداری شامل کنترل طرح سیلاب و جلوگیری از فرسایش خاک، ۱۱ طرح امور عشایری و ۲ طرح مرکز تحقیقات کشاورزی شامل تکثیر و ازدیاد بذر سیب زمینی و استخر ذخیره آب را از جمله طرح‌های دیگر آماده برای افتتاح در ایام الله دهه فجر در استان اردبیل ذکر کرد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار