مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین از برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره و نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب در بازه زمانی ۱۲ تا ۳۰ بهمن در ۱۰۰ مدرسه متوسطه اول و دوم سطح استان قزوین خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹ 25 January 2024

به گزارش تابناک قزوین، حجت‌الاسلام مهدی سیاهکالی مرادی از برگزاری جشنواره مدرسه انقلاب در استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: برگزاری این جشنواره محوری‌ترین برنامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است که همه ساله در مدارس متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال دوازدهمین سالی است که نمایشگاه مدرسه انقلاب به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین با اشاره به فرآیند اجرای این برنامه، تصریح کرد: برای این منظور گروه‌های دانش‌آموزی ۹ الی ۱۰ نفره در هر مدرسه در راستای انجام تحقیق، پژوهش و خلاقیت پیرامون مباحث انقلاب اسلامی گرد هم می‌آیند.

این مسوول ادامه داد: حاصل تلاش دانش‌آموزان در نمایشگاهی با ۹ غرفه با محوریت مباحث مختلف انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته می‌شود و موضوع هر یک از غرفه‌ها متفاوت و در خصوص دیروز، امروز و فردای انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام سیاهکالی مرادی اضافه کرد: مباحث دیروز انقلاب اسلامی در ارتباط با تاریخچه استعمار و اتفاقات گذشته ایران عزیز است و موضوعات امروز با محوریت پیشرفت‌ها و دستاور‌های جمهوری اسلامی در طول دوران پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بوده و مباحث فردای انقلاب هم در خصوص جایگاه نوجوانان در بحث نظم نوین جهانی است.

وی عنوان کرد: در بحث نظم نوین جهانی سه محور افول غرب، انتقال قدرت از غرب به خاورمیانه و شرق و همچنین قدرت گرفتن جبهه مقاومت پیش‌بینی شده است.

مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین بیان کرد: جشنواره و نمایشگاه مدرسه انقلاب زمینه توانمندی بیشتر نوجوانان را فراهم می‌سازد و این اقدام در قالب تربیتی رقم می‌خورد و موجب می‌شود که بچه‌ها بتوانند مدیریت بحران، خلاقیت و مسائل مختلف دیگر را بیاموزند.

حجت‌الاسلام سیاهکالی مرادی خاطرنشان کرد: مهمترین بازدیدکنندگان این نمایشگاه در ابتدای امر خود دانش‌آموزان بوده و در ادامه اولیا، معلمان و مسئولین استانی و کشوری هم از بازدید کنندگان نمایشگاه خواهند بود یعنی اگر مدرسه‌ای دارای توانمندی بالا در برگزاری نمایشگاه انقلاب باشد قطعا بازدیدکننده کشوری برای بازدید از این نمایشگاه اعزام خواهد شد.

این مسوول اذعان کرد: یکی از اصلی‌ترین محور‌های نمایشگاه مدرسه انقلاب این است که ما بتوانیم انقلاب اسلامی را توسط دانش‌آموزان برای قشر خودشان روایت کنیم، زیرا قطعا تاثیرگذاری دانش‌آموزان از گروهان همسال خود بیشتر است و در حقیقت این امر گامی در مسیر تحقق جهاد تبیین با موضوعات انقلاب اسلامی است.

وی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم نمایشگاه مدرسه انقلاب را در ۱۰۰ مدرسه متوسطه اول و دوم سطح استان اجرا کنیم و با برنامه‌ریزی صورت گرفته بازه زمانی برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب، از ۱۲ تا ۳۰ بهمن ماه است.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار