دبیر کنگره شهدای غریب در اسارت استان قزوین گفت: ۲۲ شهید غریب در اسارت متعلق به استان قزوین است.
کد خبر: ۱۱۵۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ 24 January 2024

به گزارش تابناک قزوین، سید هاشم موسوی در نشست خبری کنگره ملی «شهدای غریب در اسارت» که عصر امروز در سالن جلسات معراج الشهدای قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با مجاهدت فرزندان این آب و خاک، دفاع مقدس به یک فرهنگ تبدیل و در کمترین زمان به کل دنیا مخابره شد.

وی افزود: مطابق آمار، ۱۴۵۵ شهید غریب در اسارت وجود دارد که در جریان حمله رژیم بعثی عراق، منافقان و کوموله به شهادت رسیدند. همچنین تاریخ شهادت دو شهید غریب نیز به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی می‌رسد.

دبیر کنگره شهدای غریب در اسارت استان قزوین، ۲۲ نفر از شهیدان غریب در اسارت را متعلق به استان قزوین برشمرد و گفت: یک شهید در منطقه زیاران و ۳ شهید در تاکستان و ۱۸ شهید در حوزه مرکزی قزوین تدفین شده اند.

موسوی ۷ تن از شهدای غریب در اسارت کشور را مفقود الجسد عنوان کرد و ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته تعدادی از این شهیدان در کردستان به شهادت رسیده اند و اخیرا به همت دولت سیزدهم و پای کار آمدن آزادگان، با انجام اقدامات و برنامه‌هایی یاد و خاطره این شهدا گرامیداشته می‌شود.

وی همچنین از نگاشته شدن فرهنگ نامه شهدای غریب در اسارت و یک کتاب در این زمینه خبر داد و تصریح کرد: یادواره شهدای غریب در اسارت در هر استان و کنگره ملی آن نیز سال آینده به صورت سراسری برگزار خواهد شد.

دبیر کنگره شهدای غریب در اسارت استان قزوین اضافه کرد: دیدار با خانواده شهدا و بازسازی تصاویر شهدا در حال انجام می‌باشد و همچنین اجرای تئاتر، تولید محتوا و جشنواره شعر و ... نیز از اقدامات مهمی است که در دستور کار قرار گرفته است.

موسوی در پایان گفت: اپلیکیشن شهدای غریب استان قزوین به بهره برداری رسیده و به زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار