استاندار اردبیل گفت: منابع مالی تکمیل طرح آبیاری پایاب سد خداآفرین با اختصاص ۶۰۰۰ میلیارد تومان تأمین شده و این طرح در سال آینده به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۵۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ 21 January 2024

به گزارش تابناک اردبیل، سیدحامد عاملی ظهر امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی استان که در سالن کنفرانس سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: میانگین درآمد استان اردبیل نصف میانگین درآمد کشوری است در حالی که این استان ظرفیت بالایی برای تولید ارزش افزوده در بخش کشاورزی، گردشگری، صنعت و تجارت دارد.

وی افزود: توجه به ارتقای زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی به‌منظور ارتقای بخش‌های تولید از جمله نیاز‌های اصلی برای پیشرفت بخش‌های مختلف اقتصادی و حوزه کشاورزی استان اردبیل است.

استاندار اردبیل هم‌چنین با اشاره به هدف‌گذاری برای افزودن حداقل یک‌میلیون تن به مجموع ۴ میلیون تولید محصولات کشاورزی استان گفت: استان اردبیل ظرفیت لازم برای رسیدن به این هدف را دارد و در صورت تحقق آن، درآمد مردم و ثروت استان ارتقا خواهد یافت.

۱۱ سد معیشتی استان اردبیل در ۲ سال گذشته به بهره‌برداری رسید

عاملی با تأکید بر حل مشکلات موجود در بهره‌برداری از طرح‌های آب کشاورزی استان اردبیل، تصریح کرد: طی ۲ سال گذشته،۳ سد کوثر، عمارت و عنبران در استان اردبیل آب‌گیری شده و ۱۱ سد معیشتی از ۳۰ سد طراحی شده نیز به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه توجه به مکانیزاسیون کشاورزی، مدیریت منابع آب برای افزایش بهره‌وری و تکمیل طرح آبیاری پایاب سد خداآفرین از جمله اولویت‌های تعریف‌شده در بخش کشاورزی استان اردبیل است، ادامه داد: منابع مالی تکمیل طرح آبیاری پایاب سد خداآفرین با اختصاص ۶۰۰۰ میلیارد تومان تأمین شده و این طرح در سال آینده به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار اردبیل با مهم دانستن فعال‌سازی طرح‌های گلخانه‌ای و توجه به رونق تولید در بخش دام و طیور برای تحقق افزایش ظرفیت یک‌میلیون تنی تولیدات کشاورزی استان، تأکید کرد: این مسأله موجب تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی و رفع محرومیت از فعالان این عرصه می‌شود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار