مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: استفاده از انرژی های تجدید پذیر تنها راه حل برون رفت از آلودگی هوا است.
کد خبر: ۱۱۵۰۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵ 21 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی،محمود محمودی در دیدار با مدیرکل محیط زیست استان مرکزی، ضمن تقدیر از این اداره به دلیل همکاری در پیک مصرف برق در تابستان گفت: با توجه به مسائل زیست محیطی و ناترازی، بهره گیری از ظرفیت انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در استان با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای بهتر این طرح از بخش خصوصی هم دعوت به همکاری شده است؛ اظهار داشت: ما معتقدیم هر تصمیمی برای توسعه تجدیدپذیرها باید با کمک و همراهی بخش خصوصی انجام شود.

محمودی بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون خدمات کشوری از ابتدای سال ۱۴۰۳ موظفند پنج درصد از برق مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک، تأمین و در طول مدت چهار سال تا بیست درصد (سالانه ۵ واحد درصد) افزایش دهند.

مدیر کل محیط زیست استان مرکزی هم با اشاره به نصب ۳۰ کیلووات پنل خورشیدی برای تأمین مصرف برق این اداره گفت: با توجه به حجم بالای آلایندگی هوا در اراک، توسعه هر چه سریع‌تر انرژی‌های تجدید پذیر ضروری است.

یوسف یوسفی افزود: انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان یک منبع انرژی پاک و عاری از هرگونه آلودگی زیست محیطی می‌توانند نقش مهمی در کاهش انتشار گازهای آلاینده همچون دی‌اکسیدکربن و دیگر گازهای گلخانه‌ای بازی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار