امام جمعه سنندج گفت: امروز یکی از مهم‌ترین موضوعات عدالت‌محور، تشکیل شورای آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱ 20 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج صبح امروز در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان در سالن شهدای گمنام استانداری اظهار داشت: در احادیث دانشمندان صالح را به عنوان حافظ دین پروردگار بیان کرده‌اند.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه مراکز علمی، مراکز تفکر و آینده‌نگری هستند، بر تقویت آن‌ها تأکید کرد و گفت: هر کشوری که نیروی آموزش و پرورش قوی داشته باشد در سطح قوی قرار دارد.

وی به دیدار اخیر علما و روحانیون با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: دغدغه مقام معظم رهبری تعامل با مردم و توجه به خواسته‌های مردم است.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه مسجد مرکز برادری و اخوت است، گفت: در دیدار یاد شده رئیس جمهور به تقویت مصلا و اختصاص اعتبار تاکید داشت.

ماموستا رستمی گفت: همواره شاهد صرف اعتبار در پروژه‌های استان هستیم، اما متاسفانه توجه زیادی به مسجد نمی‌شود و به عنوان نمونه مسجد جامع سنندج مشکلات زیادی دارد.

وی به موضوع مشورت و شورا نیز گریزی زد و گفت: امروز یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در مسیر عدالت حرکت می‌کند، تشکیل شورای آموزش و پرورش است و اگر جامعه در مسیر قرار گیرد در مسیر عدالت پای می‌گذارد.

توجه به مرز و معادن استان استفاده از مزایای آن برای مردم استان از دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه گفت: بهترین مسیر برای نظارت، شورای آموزش و پرورش است و این شورا‌ها باید پیش از پیش در خدمت تعلیم و تربیت باشد.

هاشم ناظمی‌جلال گفت: شورای آموزش و پرورش استان کردستان در سال گذشته در رده سیزدهم قرار گرفت و باید این رتبه ارتقاء یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز اظهار کرد: بخش‌های زیادی از ظرفیت‌های آموزش و پرورش مغفول مانده و باید درآمد‌ها و وظایف و اختیارات شورا‌ها به صورت دقیق احصا شود.

اکبر محمدی اضافه کرد: درآمد‌های اختصاصی هر شهرستان باید به برای همان شهرستان صرف شود.

مدیرکل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: اعتبارات خوبی به فضا‌های آموزشی اختصاص یافته به طوریکه اعتبارات تجهیز و نوسازی مدارس کردستان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۵ درصد رشد داشته است.

ابراهیم مرادی با بیان اینکه در حال حاضر در ۶ منطقه استان ۳۰۰ هزار مترمربع فضای آموزشی کم داریم، گفت: فضا‌های آموزشی موجود نیز نیازمند نوسازی هستند.

در این نشست از شهرستا‌های سنندج و قروه به عنوان شورا‌های برتر کشوری، شهرستان دیواندره و دهگلان به عنوان شورای برتر استانی و شهرستان مریوان نیز یه عنوان شورای فعال تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار