استاندار اردبیل گفت: با راه‌اندازی زنجیره تولید گوشت مرغ در اردبیل بهره‌وری در استان ارتقا یافته و دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری با تولیدکنندگان برای صدور مجوز فروش، ذخیره و صادرات هستند.
کد خبر: ۱۱۴۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸ 18 January 2024

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حامد عاملی ظهر امروز در یکصد و هیجدهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: ما در یک رقابت اقتصادی شدید در منطقه مواجه هستیم و حفظ جایگاه و ارتقای وضعیت اقتصادی مستلزم تلاش همگانی است.

وی با اشاره به اینکه دولت و دستگاه قضا همراه و حامی تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران است، افزود: مانع‌تراشی برای هر سرمایه‌گذار و موکول کردن هر سرمایه‌گذاری به آینده، جامعه و مردم را متضرر می‌کند؛ ضرورت دارد که تمامی دستگاه‌های اجرایی با پرهیز از مانع تراشی در جهت توسعه سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذار اقدام کنند.

استاندار اردبیل با تاکید بر راه‌اندازی زنجیره تولید، گفت: اردبیل با دارا بودن ظرفیت‌های بالای تولیدی در زمینه پرورش انواع طیور و تخم مرغ و کشتارگاه‌های مربوطه می‌تواند با راه‌اندازی زنجیره تولید گوشت مرغ و تخم مرغ گامی مهم در راستای ارتقای بهره‌وری بردارد.

عاملی با ابراز امیدواری از راه‌اندازی زنجیره تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در اردبیل، تصریح کرد: تولید مرغ مادر در کشور سال‌های متمادی وابسته به کشورهای غربی بود که با راه‌اندازی زنجیره تولید گوشت مرغ  شامل جوجه‌کشی، پرورش مرغ مادر، فارم گوشتی، کارخانه خوراک دام و کشتارگاه در کشور این وابستگی به حداقل رسیده است‌ و راه اندازی این زنجیره در استان نیز می‌تواند افق روشن دیگری برای توسعه اردبیل باشد.

وی در پایان با اشاره به تولید مازاد برخی از واحدهای تولیدی افزود: برنامه‌ریزی برای مدیریت مازاد تولید از اصلی‌ترین اقدامات هر تولیدکننده است و دستگاه‌های اجرایی نیز باید با صدور به موقع مجوز برای فروش، ذخیره و صادرات در کنار تولیدکننده باشد.

 

تامین نهاده‌های دامی نیازمند تعامل وزارت جهادکشاورزی و بانک مرکزی است

حسین پیرموذن، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه این جلسه اظهار کرد: بر اساس رتبه‌بندی شاخص‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در کشور انجام گرفته است، استان اردبیل در رعایت این شاخص‌ها در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارد، اما تعداد جلساتی که باید برگزار می‌شد با کم‌وکاستی‌هایی همراه است که امیدواریم با همت مدیران دستگاه‌های  اجرایی و همکاری بخش خصوصی با برگزاری دو جلسه در ماه بتوانیم این شاخص را به حدنصاب برسانیم.

وی با بیان اینکه جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با هدف شناسایی قوانین مخل کسب وکار برگزار می‌شود، افزود: حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در این جلسات و ضرورت پیگیری مصوبات می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات‌ واحدهای صنعتی و تولیدکنندگان را رفع و سرمایه‌گذاری را در استان رونق دهد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: اخذ عوارض توسط شهرداری‌‌ها و اغلب توسط دهیاری‌های استان از فعالین بخش تولیدی و دامپروری علی‌رغم ماده ۵۰ قانون ارزش افزوده که بر ممنوعیت این موضوع تاکید کرده، یکی از اصلی‌ترین موانع مخل فعالیت‌های دامپروری در روستاها و مراکز روستایی که به شهر تبدیل شده‌اند است.

پیرمؤذن در ادامه با تاکید بر اینکه تامین نهاده‌های دامی از وظایف وزارت جهاد کشاورزی است، ادامه داد: اغلب مشکلات تأمین نهاده‌های دامی مربوط به جهادکشاورزی و بانک مرکزی است که نیازمند تعامل بیشتر و تخصیص ارز به موقع در جهت واردات نهاده‌های دامی مورد نیاز تولیدکنندگان است.

وی در پایان سخنان خود بر ضرورت صدور مجوزهای لازم برای کشتار طیور تاکید کرد و افزود: متوسط وزن طیوری که کیفیت غذایی دارند یک کیلو و ۸۰۰ گرم است که طولانی شدن پروسه صدور مجوز برای کشتار باعث افزایش وزن طیور و کاهش ارزش غذایی این محصولات می‌شود که باید از سوی جهادکشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار