مدیریت خواهران بسیج دانشجویی استان زنجان از برگزاری رویداد علمی «زن به روایت سوم» خبر داد و گفت: این رویداد علمی با حضور اساتید ملی و استانی ۲۸ دی‌ماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵ 15 January 2024

رویداد علمی «زن به روایت سوم» در زنجان برگزار می‌شود

مدیریت خواهران بسیج دانشجویی استان زنجان از برگزاری رویداد علمی «زن به روایت سوم» خبر داد و گفت: این رویداد علمی با حضور اساتید ملی و استانی ۲۸ دی‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فاطمه حاجی‌خان میرزایی، مدیریت خواهران بسیج دانشجویی استان زنجان عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران از برگزاری رویداد علمی «زن به روایت سوم» خبر داد و اظهار داشت: این رویداد علمی روز پنجشنبه ۲۸ دی‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۲ در پارک بانوان، فرهنگسرای زندگی برگزار می‌شود.


مدیریت خواهران بسیج دانشجویی استان زنجان تصریح کرد: به گفته مقام معظم رهبری «زن، در تعریف غالباً شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بی‌نقش در تاریخ‌سازی و در تعریف غالباً غربی، به‌مثابه موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید است، معرفی می‌شد.

وی با بیان اینکه شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، «زن نه شرقی، نه غربی» است، افزود: زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان، گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود، و درعین‌حال، در متن و مرکز بود، می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه‌ی سیاسی و اجتماعی نیز، سنگرسازی‌های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.

حاجی‌خان میرزایی با بیان اینکه امروز یکی از مسائل پرچالش و مهم در جامعه ایران، مساله زن است، گفت: نیازمند روایتی تازه از زن هستیم که با نگاه غرب و شرق متفاوت باشد تا بتواند نیازمندی‌های یک زن را تامین کند درحالی‌که کرامت زن حفظ شود.

مدیریت خواهران بسیج دانشجویی استان زنجان ادامه داد: در همین راستا نشست‌های علمی در سطح کشور برگزار و در این نشست‌ها جوامع مختلف این الگو بررسی می‌شود و در نهایت به مرحله کاربری می‌رسد.

وی با بیان اینکه رویداد علمی «زن به روایت سوم» با حضور اساتید ملی و استانی از جمله مینو اصلانی (رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین (ع) و خانم رضوانه آرام نیا (نویسنده کتاب خوای زمین) برگزار می‌شود.

حاجی‌خان میرزایی افزود: این برنامه به همت جبهه فرهنگی بانوان زنجان و با مشارکت و همکاری بسیج طلاب و روحانیون استان و بسیج دانشجویی استان زنجان اجرا می‌شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار