رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: یکی از بنیادهای تحقق توسعه کردستان توجه ویژه به بخش کشاورزی است و این مهم در دولت سیزدهم با نگاه ویژه‌ای روبرو است.
کد خبر: ۱۱۴۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳ 14 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، اکبر محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در نشست با پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی، رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی و جمعی از مدیران بخش‌های مختلف سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن تشکر از این مجموعه به واسطه کسب رتبه‌های برتری کشوری در حوزه‌های گوناگون، از توسعه بخش کشاورزی به عنوان زیربنای توسعه کشور نام برد.

وی اضافه کرد: تامین امنیت غذایی کشور به عنوان یکی از موضوعات استراتژیک در کشور‌ها همواره کانون توجه دولتمردان بوده است که دولت سیزدهم نیز با نگاه ویژه به این بخش سعی در توسعه بیش از پیش حوزه کشاورزی در کشور را دارد.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم سازمان جهاد کشاورزی به عنوان یک مجموعه پویا و هدفمند در تلاش است تا بتواند از طریق توسعه این بخش در ابعاد گوناگون زمینه‌ساز توسعه استان و ایجاد اشتغال پایدار را فراهم نماید که حمایت‌های استاندار و مجموعه مدیریتی استان از برنامه‌های این سازمان سبب شده که روند توسعه کشاورزی در کردستان تسریع شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان توجه به امنیت غذایی را یکی از مسائل استراتژیک در میان کشور‌های دنیا دانست و گفت: امنیت و تامین منابع غذایی پایدار به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی کشور‌ها همواره مورد توجه دولتمردان بوده است که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران نیز با رویکرد خودکفایی و دستیابی به تامین منابع پایدار غذایی، همواره یکی از اولویت‌های خود را توجه به بخش کشاورزی و نگاه توسعه‌ای به این بخش قرار داده است.

وی در ادامه با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان کردستان اعم از آب و خاک حاصلخیز، گفت: اجرای روش‌های نوین کشاورزی و طرح‌های جدید از قبیل کشت قراردادی می‌تواند علاوه بر استفاده بهینه از منابع، بسترساز بهره‌وری بیشتر تولید و ایجاد اشتغال پایدار جوانان کردستانی را فراهم نماید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان خواستار تعامل میان ارکان مختلف دولت برای پیشبرد اهداف و برنامه ریزی‌های استان در حوزه کشاورزی شد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار