دبیر ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی با رعایت قوانین پیش‌بینی شده می‌توانند از فضاهای عمومی برای تبلیغات استفاده کنند.
کد خبر: ۱۱۴۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲ 09 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی،محمدرضا ناظری روز سه‌شنبه در یازدهمین نشست ستاد انتخابات استان مرکزی در اراک، افزود: در قانون انتخابات دوره‌های گذشته، استفاده از امکانات دولتی در تبلیغات انتخاباتی تخلف و ممنوع بود، اما در این دوره از انتخابات، نامزدها می‌توانند از امکانات دولتی برای تبلیغات استفاده کنند.

وی بیان کرد: برای این مهم، هیاتی در استان مرکزی تشکیل می‌شود و دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند تا یک ماه قبل از انتخابات، تمامی ریز امکانات که برای تبلیغات مورد استفاده است، را مشخص کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان مرکزی ادامه داد: این هیات پس از بررسی، به نامزدهای انتخاباتی اعلام می‌کند تا امکانات دولتی با رعایت مساوات و عادلانه در اختیار کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی قرار گیرد.

ناظری افزود: صدا و سیما به عنوان کمیته اطلاع رسانی، فرکانس محلی برای استفاده از ظرفیت رسانه‌ای، ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: کمتر از ۲ ماه به ۱۱ اسفند روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باقی مانده است و استان مرکزی با تدابیر لازم آماده تامین امکانات برای این رویداد مهم سیاسی است.

مدیرکل فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری مرکزی هم در این نشست گفت: یک‌هزار و ۱۰۰ شعبه اخذ رای در استان پیش‌بینی شده است.

«مهدی نعیمی» افزود: با توجه به اینکه در این دوره از انتخابات، از مدارک پنجگانه استفاده می‌شود، مهمترین چالش استان، احراز هویت آنلاین است.

وی بیان کرد: از یک‌هزار و ۱۱۷ روستا در استان مرکزی، ۸۵۹ روستا بالای ۲۰ خانوار و ۲۶۱ روستا زیر ۲۰ خانوار شناسایی شده است.

مدیرکل فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری مرکزی ادامه داد: از ۸۵۹ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، ۸۱۰ روستا تحت پوشش ملی اطلاعات قرار دارند.

نعیمی افزود: پیگیری ارتباطات، برای روستاهای سخت‌گذر استان که مشکل زیرساختی دارند در حال انجام است و در روستاهایی که جمعیت زیر ۲۰ خانوار دارند، اخذ رای با صندوق سیار انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: تسهیلگری در روند انتخابات، از زمینه‌های مشارکت حداکثری است که کمیته فناوری با ایجاد پوشش در شعب اخذ رای برای این مهم، تدابیر لازم را اتخاذ می‌کند.

از مجموع ۵۲۴ پرونده داوطلبان ثبت‌نامی، ۳۰۶ نامزد انتخاباتی استان مرکزی تایید صلاحیت و ۱۶۳ نامزد نیز رد صلاحیت شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار