سرپرست دادستان عمومی و انقلاب اراک، مازوت‌سوزی را مهمترین دغدغه مردم کلانشهر اراک دانست.
کد خبر: ۱۱۴۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴ 27 December 2023

به گزارش تابناک مرکزی،قنبری در نشست بررسی ابعاد حقوقی موضوع مازوت سوزی گفت: سال گذشته ۲۰ آبان ماه مازوت سوزی در اراک شروع شد و مصوبه آن ۲۵ آبان ماه ابلاغ شد و نیروگاه پنج روز قبل از تصویب مصوبه اقدام به مازوت سوزی کرد.

او افزود: امسال مصوبه شش آذر ماه ابلاغ شد و نیروگاه ۲۱ آذرماه مازوت سوزی را کلید زد، اما از ۱۴ آبان ماه تحت فشار بودیم که اجازه دهیم نیروگاه مازوت سوزی را آغاز کند.

سرپرست دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: به رئیس کل دادگستری موضوع اعلام شد و او تاکید کرد در هر تصمیمی تنها جانب مردم را در نظر بگیرید.
قنبری با بیان اینکه ۳۵ تا ۳۶ روز زیر انواع فشار‌ها برای دادن اجازه مازوت سوزی بودم افزود: تاکنون هیچ گزارش مستندی درباره آلودگی هوا به دفتر دادستانی داده نشده و تنها به تهران اعلام می‌کنیم هوای اراک آلوده است.
مسئول ستاد مردمی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان هم گفت: مازوت‌سوزی نیروگاه حرارتی شازند سبب آلودگی بیشتر هوای اراک شده و با اینکه مسئولان قول‌هایی مبنی بر حذف کامل این سوخت دادند، اما متاسفانه با معذرت‌خواهی ساده، اکنون نیروگاه به صورت شبانه‌روز مازوت مصرف می‌کند.

حجت‌الاسلام تاج‌آبادی با بیان اینکه پارسال شاهد ۱۵ هزار سقط جنین در استان بودیم گفت: یکی از دلایل مهم سقط جنین آلودگی هوا است و اگر امروز دومین استان پیر کشور هستیم یکی از علت های آن سقط جنین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار