کتاب «هک انسان، راهبردهایی برای امنیت شناختی و سایبری ذهن» از انگلیسی به فارسی ترجمه و از سوی انتشارات دانشگاه امام حسین علیه‌السلام منتشر شد
کد خبر: ۱۱۴۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸ 15 December 2023

کتاب «هک انسان، راهبردهایی برای امنیت شناختی و سایبری ذهن» از انگلیسی به فارسی ترجمه و از سوی انتشارات دانشگاه امام حسین علیه‌السلام منتشر شد.


به گزارش تابناک همدان، این کتاب نوشته رائف میووایز با ترجمه دکتر حسین ظفری ( عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین علیه‌السلام) و
سعید محمدی کاوند( پژوهشگر مسائل آمریکا و فضای مجازی) است.

راهنمایی عملی برای کسانی است که میخواهند توانایی خود را در تشخیص فریب افراد، سازمان‌ها و نهادها و پیشگیری از آن توسعه دهند.

هدف اصلی کتاب حاضر ایجاد شناخت دربارۀ چگونگی هک‌کردن ذهن انسان از سوی افراد و سازمان‌هاست.

در این کتاب، دربارۀ چگونگی تشخیص محتوا و تعاملاتی که عمدتاً ترغیب یا حتی وادارکردن افراد به کارهایی برخلاف تمایلات آن‌ها صورت می گیرد اطلاعاتی ارائه شده است. 

در این کتاب توجه ویژه ای به کاوش مهندسی اجتماعی دارد. در این راستا باید گفت که هک کردن ذهن انسان شامل جمع آوری، تجزیه‌وتحلیل و استفاده از اطلاعات شخصی توسط سازمان های قانونی است که غالباً بدون شفافیت  صورت می پذیرد؛ بنابراین ما این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد که چرا بسیاری از سازمان ها به جمع‌آوری داده های شخصی افراد علاقه‌مند هستند و چگونه از آن ها استفاده می کنند و نهادهای نظارتی در سراسر جهان برای کنترل این موارد چه کاری انجام می دهند؟

کتاب در پانزده فصل به نگارش درآمده است. و توصیحاتی در خصوص مهندسی اجتماعی، سوگیری های شناختی، ذهن خودآگاه و ناخودآگاه در ۲۳۰ صفحه‌ای که با شمارگان ۳۰۰ نسخه به قیمت ۱۸۰ هزار تومان به بازار نشر آمده است.

این کتاب جز بهترین و با ارزشمندترین کتب در زمینه تله های ذهنی انسان و راهبردهای مقابله با آن در فضای سایبری محسوب میشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار