شهرکرد- ایرنا- ۲۰۰ سری جهیزیه به مناسبت رزمایش «شهدای غزه» همزمان با سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به چهارمحال و بختیاری، به نوعروسان نیازمند این استان اهدا شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷ 16 November 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، این جهیزیه‌ها شامل اقلام اساسی زندگی از جمله فرش، اجاق گاز، جارو برقی، بخاری گازی، لباسشویی، پنکه و دیگر کالاها، هر سری به ارزش حدود ۳۰۰ میلیون ریال است که به همت بنیاد بین‌المللی خیریه «آبشار عاطفه ها» و مشارکت خیران استان‌های مُعین کشور تامین شده است.

این کار خیرخواهانه با هدف ایجاد سهولت در ازدواج جوانـان، ترویج ازدواج آسـان و حمایت از نوعروسـان کم‌برخوردار که شرایط مالی مناسبی برای تأمین جهیزیه را ندارند، انجام شد.

اهدای۲۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان چهارمحال و بختیاری یکی از برنامه‌های خیری همزمان با سفر هیات دولت به این استان بود.

مدیر قرارگاه جهاد اجتماعی بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها گفت: این بنیاد از سال ۱۳۸۰ در شهر مشهد مقدس فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر بیش از ۹۰۰ نمایندگی و ۱۰ هزار پرسنل دارد و از بیش از ۳۰۰ هزار نفر در کشور حمایت می‌کند.

فاطمه چوپانی، هدف از شکل‌گیری این بنیاد را کمک به خانواده‌های ایتام، سادات، زنان سرپرست خانوار، نُخبگان تحصیلی، ازدواج و تامین جهیزیه، تحکیم بنیان خانواده و فرزندآوری اعلام کرد و اظهار داشت: ۲۰۰ سری جهیزیه اهدا شده از استان‌های مُعین کشور تهران، استان خراسان رضوی و استان اصفهان تامین شده است.

وی تصریح کرد: تسهیل در امر ازدواج یکی از رویکرد‌های اصلی نهاد‌های حمایتی و تشکل‌های خیریه است و با توجه به ایجاد قرارگاه جهاد اجتماعی کشور که وظیفه محرومیت‌زدایی را برعهده دارد از ابتدای سال ۱۴۰۲ همزمان با سفر‌های استانی ریاست جمهوری اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های توانمندسازی و اهدای جهیزیه به استان‌های کم‌برخوردار را در راس امور قرار داده است.

مدیر قرارگاه جهاد اجتماعی بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها یادآور شد: این بنیاد در خوزستان ۱۳۳، آذربایجان شرقی ۳۱۳، کهگیلویه و بویراحمد ۳۱۳ و کردستان ۱۱۰ سری به نوعروسان نیازمند اهدا کرده است.

چوپانی افزود: این حرکت جهادی همچنان پیگیری می‌شود تا بتوان در موضوع تحکیم خانواده و جوانی جمعیت نقش خود را ایفا کنیم.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رییسی به همراه اعضای هیات دولت امروز پنجشنبه برای دومین بار به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و دارای حدود یک میلیون نفر جمعیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار