نایب رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد نیاز خوراک آبزیان کشور در این استان تولید می‌شود، گفت: یکی از مهم‌ترین زنجیره‌های ارزش که در کشور وجود دارد امروز در این استان شکل گرفته است.
کد خبر: ۱۱۳۷۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷ 09 November 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، امین مالکی عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد نیاز خوراک آبزیان کشور در این استان تولید می‌شود، گفت: یکی از مهم‌ترین زنجیره‌های ارزش که در کشور وجود دارد امروز در این منطقه شکل گرفته است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سالانه ۳ هزار تن ماهی سردآبی در واحد‌های فرآوری آبزیان استان فرآوری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون یک کیلو خوراک میگو از خارج کشور وارد نمی‌شود، افزود: استان ما بزرگ‌ترین صادرکننده خوراک آبزیان در کشور است و سالانه ۲۰ تا ۲۵ هزار تن سالانه صادرات دارد.

مالکی اضافه کرد: با تزریق منابع مالی بخش خصوصی استان هفت کارخانه تولید پودر ماهی و چهار واحد تولید کنسرو ماهی در کشو فعال شد.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون برای اولین بار کنسرو ماهی قزل‌آلا در استان تولید و به کشور روسیه صادر می‌شود و تمام این حلقه‌ها بدون دریافت هیچ گونه تسهیلات دولتی شکل گرفته و هدف از تمامی این اقدامات ایجاد اشتغال و افزایش تولید در چهارمحال و بختیاری بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار