مسؤول سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل پرونده سلامت جامعه عشایری استان از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند در ارتقای سلامت این افراد موثر باشد بنابراین لازم است مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
کد خبر: ۱۱۳۶۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸ 08 November 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، کاظم کبیری ظهر امروز در جلسه هماهنگی رزمایش سراسری جهاد خدمت‌رسانی در مناطق عشایریویژه هفته بسیج چهارمحال و بختیاری، گفت: بسیج جامعه پزشکی در مناطق عشایری، صعب‌العبور و کم برخوردار استان خدمات بسیار خوبی ارائه می‌کند.

مسؤول سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تیم‌های عمومی شهید دکتر رهنمون که متشکل از پزشک عمومی، پرستار، مراقب سلامت، کارشناس مامایی و دندانپزشک است یکی از خدمات بسیج جامعه پزشکی در استان محسوب می‌شود که این تیم‌ها به مناطق اعزام شده و در صورت نیاز به حضور تیم‌های تخصصی موضوع را گزارش می‌کنند.

وی افزود: در رزمایش سراسری جهاد خدمت‌رسانی در مناطق عشایری که مقرر است به مناسبت هفته بسیج برگزار شود امکان استقرار تیم‌های عمومی در مناطق عشایری وجود دارد و در خصوص تیم‌های تخصصی نیز پیشنهاد می‌شود متخصصان زنان و زایمان، داخلی و تیم جراحی سرپایی حضور داشته باشند.

کبیری عنوان کرد: البته در خصوص تامین امکانات و دارو لازم است کمک‌هایی صورت بگیرد تا امکان ارائه خدمات با کیفیت به جامعه عشایر در رزمایش ذکر شده فراهم شود، توزیع بسته‌های بهداشتی و اقلام بهداشتی نیز یکی دیگر از موضوعات مهم است که باید در این رزمایش مورد توجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: غربالگری و سنجش سلامت از دیگر اقداماتی است که می‌توان در رزمایش سراسری جهاد خدمت‌رسانی در مناطق عشایری اجرا کرد همچنین تکمیل پرونده سلامت جامعه عشایری از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند در ارتقای سلامت این افراد موثر باشد بنابراین لازم است مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

اهمیت ارائه خدمات فرهنگی در مناطق عشایری

در ادامه علی‌اصغر ایزدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری چهارمحال و بختیاری گفت: اقداماتی مانند کمک به آبرسانی در مناطق عشایری، لایروبی قنوات، تکمیل و مرمت خانه محرومان، کمک به بازسازی و مرمت مدارس، خانه بهداشت و مراکز درمانی از جمله اقداماتی است که می‌توان در راستای رفع محرومیت انجام داد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از عرصه‌های خدمت‌رسانی به جامعه عشایری کمک‌های مومنانه است که شامل توزیع بسته‌های معیشتی، خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات کشاورزی، آموزش و اشتغال‌زایی است.

ایزدی عنوان کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جهاد تبیین یکی دیگر از خدمات بسیار مهمی که باید در مناطق عشایری ارائه شود عرصه فرهنگی است به همین جهت نیز توصیه می‌شود اولین اقدام گروه‌های جهادی با ورود به هر منطقه حضور در گلزار‌های شهدا و تجدید بیعت با آرمان‌ها شهدا باشد همچنین دیدار با خانواده شهدا می‌تواند در دستور کار قرار بگیرد.
منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار